شناسهٔ خبر: 60309 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان صورت گرفت:

بازدید از روند خدمات رسانی به زائرین اربعین در استان تهران

جلسه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تهران از روند خدمات رسانی به زائرین اربعین بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ، حیدر نوروزی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان تهران درباره چگونگی و تعداد ناوگان اعزامی برای زائران اربعین حسینی در روز جاری گفت : تاکنون بیشترین میزان تردد ناوگان‌های حمل و نقل مسافری از تهران به مرز ایران و عراق از طریق پایانه غرب انجام شده است که بر اساس گزارش‌های دریافتی روزانه به طور متوسط در حدود ۸۰دستگاه اتوبوس از این پایانه‌ اعزام می‌شود.

نوروزی با اشاره به بازدیدی که صبح امروز از پایانه غرب داشت ادامه داد: این بازدید در راستای نظارت بر خدمات ارائه شده، بررسی تسهیلاتی که در اختیار مسافران قرار داده می‌شود، تامین ناوگان حمل و نقل در شرایط افزایش میزان تقاضا، برنامه‌ریزیها و هماهنگی‌های لازم با صنوف حمل و نقل و سازمان پایانه‌ها انجام شده است.

وی با بیان این‌که در چند روز گذشته روزانه در حدود ۸۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شد ادامه داد: بر اساس آمار، انتقال زائران به مرز مهران از روز ۹۷/۰۷/۲۰  آغاز شد و تا روز ۹۷/۰۸/۰۱ تعداد ۸۱۴ دستگاه اتوبوس و ۲۲هزار و ۸۰۵نفر مسافر به این مرز اعزام شدند. همچنین شركت‌های حمل و نقل بین‌المللی نیز در ۱۱روز گذشته حدود یازده هزار نفر مسافر را به وسیله ۳۵۰دستگاه اتوبوس به صورت سرویس مستقیم از تهران به كربلا و نجف منتقل کرده‌اند.

مدیرکل استان تهران افزود: سرویس مستقیم روزانه و عادی از پایانه‌ی مسافربری غرب به مقصد مهران درتاریخ ۹۷/۰۷/۳۰تعداد ۲۷۸سرویس و ۸هزار و ۴۹۱مسافر با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اعزام شده‌اند. 

مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران گفت: از مجموع سرویس‌های اعزامی حدود ۹۰ درصد اتوبوس‌ها VIP و مابقی اتوبوس‌های ویژه هستند.