شناسهٔ خبر: 6039 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شش هزار و ۷۰۰ خانه روستایی استان تهران مقاوم سازی می‌شود

نصرالله دهقانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران گفت: شش هزار و ۷۰۰ واحد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی و بهسازی خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي نصرالله دهقانی به ايرنا گفت: مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مزبور امسال در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است.

وی انجام فعالیت های عمرانی درروستاها را درکنار ساخت مسکن از وظایف بنیاد مسکن دانست و گفت: کارهای عمرانی روستاها در قالب طرح های هادی به مرحله اجرا در می آید.

دهقانی طرح هادی را سند توسعه روستا ها عنوان کرد و افزود: هرفعالیتی درزمینه ساخت و ساز روستایی باید مطابق با این طرح باشد.

وی تخریب مسکن روستایی در اثر سوانح و حوادث طبیعی را یکی از مشکلات موجود دانست و تصریح کرد: بنیاد مسکن در سه برنامه طراحی شده ماموریت یافته سالانه نوسازی، مقاوم سازی و بهسازی۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را انجام دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران افزود: تاکنون نوسازی، بهسازی و مقاوم سازی ۱۸هزار و پانصد واحد مسکن روستایی را به انجام رسیده است و سال جاری نیز شش هزار و ۷۰۰ واحد را مقاوم سازی خواهیم کرد.

دهقانی از اختصاص تسهیلات برای نوسازی و بهسازی واحد های مسکن روستایی خبرداد و گفت: سقف این تسهیلات ۱۵۰میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران تاکید کرد: زمان باز پرداخت این تسهیلات ۱۵ساله با کارمزد حداکثر پنج درصد در نظر گرفته شده است که گام بسیار خوبی برای نوسازی مسکن روستایی است.

دهقانی با بیان اینکه هرساله از محل اعتبارات دولتی مبالغی به بنیاد مسکن برای اجرای طرح هادی در روستاها تعلق می گیرد افزود: سال گذشته حدود ۴۰میلیارد ریال اعتبار در اختیار بنیاد مسکن استان تهران قرار گرفت که در نتیجه آن در ۷۰ روستا فعالیت ها درحال انجام است.

نظر شما