شناسهٔ خبر: 60544 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

ضرورت توسعه گردشگری دریایی با تعریف پروژه های بندری بزرگ/ برنامه‌ریزی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام/ سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را به سمت بنادر می‌آورند

یدالله عباسی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بنادر کشور پتانسیل بالای در ترانزیت، صادرات، واردات، گردشگری دریایی دارند که با همکاری سایر سازمان‌ها می توان در جهت توسعه بنادر و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی حرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسدالله عباسی درباره خواسته‌های نمایندگان مجلس از محمد اسلامی وزیر جدید راه و شهرسازی در حوزه دریا و بندر، گفت: بنادر کشور به جهت ترانزیت کالا، صادرات و واردات پتانسیل بالای دارند که این حجم از ظرفیت با همکاری مجموعه های مختلف به رشد و بلوغ بیشتری می رسد.

وی افزود: پتانسیل دیگری که بنادر کشور دارند و اهمیت بسزایی دارد، گردشگری دریایی است. سازمان بنادر و دریانوردی در این عرصه گام های خوبی برداشته است اما با توجه به شرایط و تسهیلاتی که سازمان یاد شده در اختیار سرمایه گذاران گذاشته است می توان گردشگری دریایی در بخش های داخلی و خارجی را توسعه داد.

 وی با بیان اینکه پروژه ها بندری بزرگی در کشور تعریف شده است، تصریح کرد: یکی از انتظارات نمایندگان مجلس این است که وزیر جدید راه و شهرسازی به سمت تکمیل پروژه های نیمه تمام حرکت کند و در مسیر جذب سرمایه گذار زیر مجموعه های خود را همراهی کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحریم در برخی از بخش ها مشکلاتی را برای فعالیت بنادر ایجاد کرده است و در برخی از موارد هم فعالیت بنادر کاهش یافته است اما این معضل جدی نیست و قطعا با سابقه مدیریتی که وزیر راه و شهرسازی جدید دارد، می تواند از این بحران ها عبور کند.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاران داخلی و خارجی اگر اطمینان پیدا کنند که قوانین به نفع آنها است و دولت دخالتی ندارد به طور قطع سرمایه های خود را به سمت بنادر می‌آورند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عباسی اظهار داشت: با تغییر و تحول صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی حوزه دریا و بندر با شرایط بهتری کار خواهد کرد و بخش‌های مختلف در جهت هم افزایی حرکت خواهند کرد.

نظر شما