شناسهٔ خبر: 60587 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مهدیار خبر داد:

بازنگری طرح نوسازی محدوده ۲۱ هکتاری بافت اطراف میدان فلسطین زاهدان

طرح باز آفرینی معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از بازنگری طرح نوسازی محدوده ۲۱ هکتاری بافت اطراف میدان فلسطین زاهدان در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران ابوالفضل مهدیار، معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به دغدغه متولیان نظام و دولت در خصوص ساماندهی مناطق حاشیه نشین و احیای بافت های ناکارآمد و فرسوده،  قراردادی با مشاور شهر و خانه برای تهیه طرح بازنگری میدان فلسطین در زاهدان منعقد شد.

به گفته مهدیار، برای تسریع در اجرای این برنامه و طرح، روز پنجشنبه سوم آبان ماه، جلسه ای با حضور دستگاه های متولی و معتمدین و ریش سفیدان محل در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد تا هماهنگی لازم بین بخش های درگیر این پروژه ایجاد شود.

وی ادامه داد: در این جلسه، معتمدین، ریش سفیدان و سایر دستگاه های اجرایی آمادگی کامل خود را برای هماهنگی با مشاور اعلام و نقطه نظرات و پیشنهادات خود را با هدف اجرای بهتر این پروژه مطرح کردند. همچنین مقرر شد برای دریافت حمایت و مشارکت مردم ساکن در حوزه برنامه ریزی و طراحی یاد شده، جلسات آتی در مسجد محله فلسطین برگزار شود.

وی ادامه داد: پس از برقراری ارتباط مردم محله فلسطین با مشاور، نقطه نظرات و نیازهای ساکنان جمع آوری می شود. سپس با تشکیل کارگروهی، پیشنهادات و نیازها مورد ارزیابی و پس از تایید در طرح بازنگری مد نظر قرار خواهد گرفت.

مهدیار با اشاره به حضور دستگاه های اجرایی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، شهرداری، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، سمن ها و معتمدین محل در جلسه هماهنگی بین بخشی در اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در طرح و برنامه در دست انجام، بازنگری کلی معابر، استفاه بهینه از اراضی موجود، تجمیع پلاک ها، اولویت بندی اجرایی پروژه­ها در دستور کار قرار دارد.

معاون بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم تسریع در تصویب این طرح به منظور صدور مجوز ساخت و ساز اظهار کرد: در حال حاضر مردم ساکن در محله آمادگی ساخت و ساز دارند و این امر مستلزم تهیه برنامه و طرح بازنگری و ضوابط مربوطه با توجه به فضاها و عناصر ارزشمند حوزه میدان فلسطین و بررسی و تصویب فوری آن است./

نظر شما