شناسهٔ خبر: 60588 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اعلام کرد:

تشریح برنامه‌های هفته پدافند غير عامل در اداره كل راه و شهرسازی استان بوشهر

مسعودی رئيس اداره مديريت بحران و پدافند غير عامل اداره كل راه و شهرسازی استان بوشهر برنامه‌های هفته پدافند غير عامل اداره كل را تشريح كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر ، مسعودی ضمن تشریح برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل این اداره کل؛ برهمكاری و جدیت همه جانبه دستگاه‌های استان در اجرایی نمودن برنامه های مورد نظر و فرهنگ سازی و نهادینه سازی پدافندغیرعامل در استان تاكید نمودند .

وی افزود : هفته سراسری پدافند غیر عامل سال ۹۷با شعار پدافند غیر عامل ،افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی نام گذاری شده است و منظور از این پدافند، هر اقدام غیر مسلحانه‌ای است كه موجب كاهش آسیب‌پذیری نیروی‌انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های كشور در مقابل عملیات خصمانه و مخرب دشمن بشود.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد : پدافند غیر عامل متعلق به زمان خاصی نیست بلكه از باستان تاكنون به روشهای مختلفی مورد استفاده بشر بوده است.حفظ سرمایه انسانی ،سرمایه زیر ساختی و فیزیكی و سرمایه سایبری اهداف كلی پدافند غیر عامل است .

مسعودی گفت: چاپ بروشورآموزشی با عنوان پدافند غیر عامل ،افزایش  بازدارندگی در سایه حماسه حسینی ، طراحی و چاپ پوستر با هدف اطلاع رسانی و آموزش شهروندی و چاپ و نصب بنر عناوین روزهای هفته درب ورودی ساختمان۱و۲،درج شعارهای هفته پدافند غیر عامل در سربرگ مكاتبات اداری در طول هفته را بخشی ازاقدامات این اداره كل در این هفته عنوان كرد.

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در ادامه گفت : یک دوره آموزشی ۱۶ ساعته نیز با عنوان دوره پدافند غیر عامل ومدیریت بحران درجهت ارتقاء دانش اعضاء کارگروههای تخصصی برگزار می شود.

نظر شما