شناسهٔ خبر: 6063 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل سرمایه‌گذاری و امور بین‌الملل راه‌آهن مطرح کرد:

توریسم ریلی بعد از اروپا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ايران فعال شد / توسعه جذب گردشگران خارجی در دستور کار راه‌آهن

قطار عقاب طلایی- مجارستانی مدیرکل سرمایه‌گذاری و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که توریسم ریلی تنها در قاره اروپا فعال است گفت: این صنعت حتی در کشورهای مشترک المنافع (CIS) نیز وجود ندارد و بعد از برخی کشورهای اروپایی، ایران در صنعت توریسم ریلی ورود پیدا کرده است.

عباس نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ورود سومین قطار گردشگران خارجی به ایران در روز گذشته (پنجشنبه ۲۰ فروردین) گفت: یکی از نکات حائز اهمیت در سفر گردشگران خارجی به ایران این است که صنعت توریسم وارد بخش ریلی شده زیرا تردد گردشگران خارجی از طریق قطار در ایران ارزشمند است.

وی با بیان اینکه صنعت توریسم ریل تنها در قاره اروپا فعال است و حتی در کشورهای کشورهای مشترک المنافع (CIS) نیز وجود ندارد گفت: بعد از اروپا، کشور ایران در صنعت توریسم ریلی ورود پیدا کرد و رضایت گردشگران خارجی در دوره گذشته سفر به ایران را به همراه داشت.

مدیرکل سرمایه گذاری و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن افزود: توسعه توریسم ریلی و جذب گردشگر در دستور کار شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و در این زمینه مدیرعامل شرکت راه‌آهن موضوع ارائه تخفیف را مطرح کرد تا در آینده شاهد رونق حضور گردشگران ایرانی به کشورمان باشیم تا بتوانند از جاذبه‌های گردشگری ایران بازدید کنند.

نظری با اشاره به ورود دو قطار گردشگری به ایران در سال گذشته گفت: در آن زمان برگه‌های نظر سنجی در اختیار گردشگران قرار گرفت که بعد از بررسی نتیجه آن رضایت کامل گردشگران از مهمان‌نوازی ایرانیان و بازدید از جاذبه های تفریحی و گردشگری ایران بود./

نظر شما