شناسهٔ خبر: 60638 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

تهیه نقشه‌های باکیفیت الکترونیکی دریایی در ایران/ همکاری ایران با کشورهای صاحب بندر در دنیا در تهیه و انتشار نقشه‌های الکترونیکی دریایی

هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این مطلب که ایران جزو مهمترین کشورهایی در منطقه است که تهیه نقشه‌های الکترونیکی دریایی را برعهده دارد، گفت: نقشه‌های الکترونیکی دریایی به صورت مکرر و مستمر، تهیه، به روز و منتشر می‌شوند و کیفیت آنها متناسب با استانداردهای روز دنیا ارتقا می‌یابد.

هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اهمیت تهیه نقشه‌های دریایی الکترونیکی و نقشی که ایران در تهیه آنها دارد، با اشاره به اینکه تهیه، چاپ و انتشار نقشه‌های دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بدون نقشه قطعا، دریانوردی معنا و مفهومی ندارد و به همین دلیل نیز ایران، جزو کشورهای مهم در منطقه است که نقشه دریایی الکترونیکی را تهیه می‌کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: ایران جزو کشورهای مهمی در منطقه است که نقشه دریایی الکترونیکی (EMC) را تهیه می‌کند و چاپ و انتشار آنها نیز توسط شرکت پریمار در نروژ انجام می‌شود.

حق‌شناس با اشاره به اینکه نقشه‌های الکترونیکی را خطوط کشتیرانی جهان خریداری می‌کنند، تصریح  کرد: از محل فروش نقشه‌ها، درآمد قابل توجهی نصیب ایران می‌شود و به همین دلیل این موضوع برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اخیرا ۱۵ کشور که عضو شورای سیاستگذاری شرکت پریمار هستند اجلاس سالانه‌ای را در تهران تشکیل دادند، اعلام کرد: در اجلاس‌هایی که تاکنون تشکیل شده است در خصوص  نحوه انتشار نقشه‌های جدید بحث و بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد. در عین حال، نقشه‌ها به صورت مکرر و مستمر، تهیه، به روز و منتشر می‌شوند و کیفیت آنها متناسب با استانداردهای روز دنیا ارتقا می‌یابد.

وی تصریح کرد: ایران یکی از کشورهای منطقه است که توانمندی تهیه نقشه‌های الکترونیکی را دارد که چاپ و انتشار آنها با شرکت پریمار در نروژ است.

نظر شما