شناسهٔ خبر: 60653 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خبر داد:

پیدا شدن شناور مفقودی با تلاش امدادگران بنادر و دریانوردی استان بوشهر

شناور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به مفقود شدن دو شناور یدک‌کش و بارج بر اثر طوفان در خلیج فارس گفت: این دو شناور پیش‌ازظهر امروز در پایش هوایی تیم جستجو و نجات این اداره کل پیدا شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، سیاوش ارجمندزاده با اشاره به اینکه مرکز جستجو و نجات دریایی بندر بوشهردر همه اوقات آماده پاسخگویی به نیاز دریانوردان در خلیج فارس است اظهار داشت: ۵ پایگاه جستجو و نجات دریایی در بنادر مختلف استان بوشهر مستقر شده که برای یاری رساندن به دریانوردان سانحه دیده آماده باش هستند.

وی با اشاره به مفقود شدن یدک کش مونا ۷ و بارج تکاور۲ خاطر نشان کرد: این دو شناور که از شنبه گذشته بر اثر وزش طوفان و مواج شدن خلیج فارس ناپدید شده بود شب گذشته به مرکز جستجو و نجات دریایی بوشهر اطلاع رسانی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اعزام شناور امدادی ناجی ۱۸ از پایگاه جستجو و نجات دریایی بندر عامری خبرداد و بیان کرد: درپی اعلام مفقود شدن این دو شناور شناور امدادی ناجی ۱۸ از بندر عامری به همراه بالگرد امدادی به محل مورد نظر اعزام شد.

ارجمندزاده با اشاره به یافتن دو شناور مفقودی بیان کرد:یدک کش و بارج فوق الذکر در پایش هوایی پیش ازظهر امروز پیدا شد.

وی با بیان اینکه شناور ناجی ۱۸در کنار دو شناور مفقودی یافته شده پهلو گرفته است تصریح کرد: این شناورها به سبب خرابی ژنراتور و از کار افتادن موتور اصلی دچار اضطرار شدند و از شش نفر سرنشین این شناورها چهار نفر به سبب وضعیت نامساعد جسمانی شب گذشته با لنج عبوری به بندر عامری انتقال داده شد و دو نفر سرنشین دیگر که مواد غذایی و سوخت تمام شده بود با تلاش ناجی ۱۸ به سلامتی به  لنگرگاه منتقل شدند.

نظر شما