شناسهٔ خبر: 60671 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دستور وزیر راه و شهرسازی برای تسهیل بازگشت زائران اربعین ؛

استقرار معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پايانه مرزي مهران

محمد اسلامی وزير راه و شهرسازي به منظور تسهيل در جابه جايي زائرين اربعين و رسيدگي به امور حمل و نقل مسافران پايانه مرزي مهران دستو داد كه معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در اين پايانه تا پايان سفر زائران اربعين حضور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، وزیر راه و شهرسازی با  توجه به استفاده ۹۰ درصد زوار اربعین از حمل ‌و نقل جاده‌ای، در دستوری به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تاکید کرد علاوه بر مدیران حاضر در مرز مهران، داریوش امانی معاون حمل و نقل این سازمان را مکلف کرد که تا زمان اتمام عملیات جابه جایی زائرين اربعین برای تسهیل امور سفرهای اربعین در پایانه مرزی مهران حضور داشته باشد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در دستور خود به سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تأکید کرده است هدف از این حضور میدانی، بررسی و رصد مستمر برای تصمیم گیری آنی برای تسهیل رفت و آمد و ارائه گزارش های دقیق و میدانی منظم است.
 بنابر این گزارش وزیر راه و شهرسازی در ادامه خواستار توجه به روانی تردد زائران در بیش از 1200 کیلومتر از جاده های منتهی به پایانه های مرزهای شملچه، چذابه و مهران در استانهای خوزستان و ایلام شده است.
اسلامی همچنین از تمام راهداران شامل بیش از 400 گشت راهداری که برای ارائه خدمات به زائران در جاده ها مستقر هستند، تشکر و قدردانی کرد و خواستار ادامه خدمات رسانی برای ایمنی تردد زائران شد.
براساس پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته اکثر زوار اربعین تا جمعه به میهن اسلامی بازخواهند گشت و به همین علت تمهیدات ویژه‌ای تا این روز برای جاده‌های منتهی به مرز پیش‌بینی‌شده است.
یادآوری می شود سامانه تلفني 141، سامانه پيامكي 1000141، برنامه تلفن همراه 141 و سايت 141 نيز به منظور ارتباط با زائران اربعین پيش‌بيني شده است و زائران مي‌توانند در صورت نياز به هرگونه اطلاعات تكميلي در حوزه حمل و نقل عمومي جاده‌اي و يا ضرورت اعلام شكايات از طريق اين سامانه‌ها اقدام كنند.

برچسب‌ها:

نظر شما