شناسهٔ خبر: 60700 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نگاهی به روزنامه‌های ۱۲ آبان

روزنامه در گزارش زیر نگاهی اجمالی کرده‌ایم به اخبار حوزه حمل‌ونقل و مسکن شهرسازی در روزنامه‌‌های امروز (شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷)

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ذیل برخی از تیترها و مطالب منتشرشده در روزنامه‌ها را بخوانید:

عصر اقتصاد

شجاعت محمد اسلامی ۴۵ رای هزینه داشت

روز شنبه هفته گذشته با رای اعتماد مجلس به ۴وزیر پیشنهادی رییس حمهور برای وزارتخانه های راه و شهرسازی، صمت، اموراقتصادی و دارایی و تعاون و کار و رفاه اجتماعی، چالش استیضاح و نقص هیات دولت پایان یافت.در رای گیری مجلس، رحمانی ۲۰۲، دژپسند ۲۰۰، شریعتمداری ۱۹۶ و اسلامی ۱۵۱ رای مثبت را از آن خود کردند که نشان می داد از مجموع ۲۶۵ نماینده حاضر در زمان رای گیری، حداقل ۱۹۶ رای بر روی همراهی با دولت اتفاق نظر داشتند اما وزیر راه و شهرسازی از این اتفاق نظر فقط توانست ۱۵۱ رای را به خود اختصاص دهد که طبیعتا با توجه به  تنوع سوابق و عملکردهای اجرایی ۴وزیر پیشنهادی، ریزش ۴۵ رایی وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه راه و شهرسازی نمی تواند ناشی از مقایسه های عملکردی باشد. علی الخصوص که در مقایسه توانایی های علمی و خدمات مطلوب محمد اسلامی چنین فاصله رای را نمی توان توجیه کرد.

اما در جریان بررسی صلاحیت اسلامی یکی از مخالفین به نکته ای اشاره کرد که هم زمان کلیپ مربوط به مصاحبه تلویزیونی وی با سیمای مازندران پخش شد که اسلامی در این فیلم ضمن تاکید بر شایسته سالاری بر عزل و نصب ها گفته بود که اگر نمایندگان مجلس هم کسی را توصیه کنند ، آن را با موازین شایسته سالاری تطبیق می دهم و بر آن اساس تصمیم می گیرم و اگر غیر از آن باشد از یک گوش می شنوم و از گوش دیگر به در می کنم.

کیهان

نخستین پرواز از فرودگاه سمنان انجام نشد

استاندار سمنان ، درباره عدم انجام نخستین پرواز رسمی از فرودگاه سمنان اظهار کرد: علت اصلی عدم انجام پرواز از فرودگاه سمنان در حال بررسی است.سید شهاب الدین چاووشی تصریح کرد: اگر عامل عدم انجام پرواز از فرودگاه سمنان بحث فنی و‌اشکال قابل قبول نباشد، از افراد خاطی برای به تعویق انداختن این پرواز اعلام جرم می‌کنم.

وی با بیان اینکه علت اصلی عدم تحقق نخستین پرواز رسمی از فرودگاه سمنان در دست بررسی است گفت: می‌خواهیم اگر عامل انجام نشدن پرواز از فرودگاه سمنان بحث فنی و‌اشکال قابل قبول نباشد، از کسانی که در تهران این پرواز را به تعویق انداختند، اعلام جرم می‌کنم و در مقام استاندار سمنان این کار را انجام خواهم داد.قدرت‌الله ابک، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان نیز علت لغو پرواز سمنان- مشهد را ناهماهنگی فرودگاه مهرآباد اعلام کرده و گفته است: هماهنگی مدیر فرودگاه با امنیت پرواز دیر انجام شد؛ این کار باید یک ماه پیش انجام می‌شد.

افکار

واردات مصالح ساختمانی با وجود ظرفیت بالای تولید ملی

صنعت تولید مصالح ساختمانی از نمونه عرصه های بسیار متنوع به شمار می رود که رونق و شکوفایی آن،به توسعه فرصت های شغلیِ بسیاری منتهی خواهد شد،مصالح ساختمانی به مجموعه ای از اقلام ، محصولات و موادی اطلاق می شود که برای ساخت و ساز ابنیه،اماکن و مناطق مسکونی و فروشگاه های کوچک و بزرگ تجاری و حتی برج ها و آسمان خراش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در این میان،برخی از محصولات اشاره شده همچون سنگ،چوب،ماسه،رس و ...ریشه و منشاء طبیعی و معدنی دارند و برخی از مصالح و اقلام دیگر همچون لوله های فلزی و پلاستیکی،درب و پنجره و... نیز توسط انسان و بصورت ترکیبی ساخته و تامین می شوند.

دنیای اقتصاد

کف ۵۷ ماهه قیمت اوراق تسهیلات مسکن چگونه رقم خورد؟

اوراق وام مسکن در کف ۵۷ ماهه

قیمت اوراق تسهیلات خرید مسکن در هفته اول آبان، به پایین‌ترین سطح از زمستان ۹۲ تاکنون رسید. کف ۵۷ ماهه بهای فروش اوراق مسکن، در پی کاهش ماهانه قیمت این نوع امتیاز وام در سال‌جاری به ثبت رسیده که ۵ پارامتر در این رخداد نقش داشته است. قیمت اوراق نسبت به پارسال ۲۲ درصد ارزان شده است. مهم‌ترین علت این کاهش قیمت، بی‌اثر شدن وام اوراق در پوشش قدرت خرید بخش قابل‌توجهی از تقاضای مصرفی، تحت‌تاثیر جهش قیمت مسکن است.

اثر وام آنی خرید مسکن در پوشش بخش قابل‌قبولی از هزینه خرید آپارتمان در پایتخت در حالی به صفر رسیده که در عین حال، میانگین قیمت خرید امتیاز این وام، هم‌اکنون تحت‌تاثیر ۵ علت عمده در کمترین سطح خود طی ۵۷ ماه گذشته قرار گرفته است. به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، قیمت هر فقره اوراق ۵۰۰ هزار تومانی وام آنی خرید مسکن در حالی هفته اول آبان ماه با سقوط به کانال ۵۰ هزار تومان به‌طور متوسط به ۵۹ هزار تومان رسید که این سطح قیمتی رکورد کمترین نرخ اوراق وام آنی خرید مسکن (وام بدون سپرده از محل اوراق) از بهمن ماه ۹۲ تاکنون محسوب می‌شود.

حمایت

دادستان تهران خطاب به سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد

ضرورت حذف تدریجی بلیت های چارتری

نشست مشترک مدیران شرکت‌های هواپیمایی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری با دادستان تهران برگزار شد.دادستان تهران پس از شنیدن اظهارات عابدزاده، رییس سازمان هواپیمایی کشوری و تعدادی از مدیران شرکت‌های هواپیمایی، مشکلات مطروحه را به هفت دسته فنی، مقررات، خدماتی و مسافرتی،‌ تحریم‌ها، حقوقی، مدیریتی و امنیتی تقسیم کرد.

عباس  جعفری دولت‌آبادی دیدگاه دادستانی تهران در مورد مشکلات شرکت‌های هواپیمایی را در دو مقوله حمایت از حقوق عمومی و مساعدت و همکاری برای برطرف شدن مشکلات شرکت‌ها اعلام کرد و با تاکید بر این‌که در این زمینه دیدگاه منفی وجود ندارد،‌ به تبیین سیاست‌ها و راهکارهایی پرداخت که شرکت‌های هواپیمایی با تمسک به آن‌ها، می‌توانند مشکلات کنونی را برطرف کنند.

نظر شما