شناسهٔ خبر: 60702 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دبیر انجمن‌های هواپیمایی خبر داد:

پیگیری اقدام شرکت ترک در توقف سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی از طریق هواپیمایی کشوری ترکیه/ منافع ترکیه ایجاب می‌کند که این مانع برطرف شود

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: در حال پیگیری مانع ایجاد شده برای سوخت رسانی به هواپیماهای ترکیه از طریق سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی کشوری ترکیه هستیم.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اقدام اخیر یکی از شرکت‌های سوخت‌رسانی ترکیه در ممانعت از سوخت‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی گفت: یک شرکت ترک که به شرکت‌های ایرانی سوخت میداده، اعلام کرده است بعد از ۱ نوامبر نمی‌تواند به شرکت‌های ایرانی سوخت بدهد.

وی ادامه داد، این موضوع با توجه به تردد سالانه ۲.۵ میلیون مسافر ایرانی بین ایران و ترکیه و هفته‌ای ۲۰۰ پرواز که بر اساس توافق ایران و ترکیه بین دو کشور انجام می شود و همچنین اعلام ترکیه مبنی بر تبعیت نکردن از تحریم‌های آمریکا خارج از توقع و انتظار شرکت‌های هواپیمایی بود.

سامانی درباره اقدام ایرلاین‌های ایرانی برای مقابله با این اقدام گفت: ایرلاین‌های ایرانی موضوع را به هواپیمایی کشوری منتقل کردند و این پیام از طریق هواپیمایی کشوری به هواپیمایی کشوری ترکیه منتقل شده است. در حال پیگیری هستیم

وی افزود: انتظار این است که دولت ترکیه که از قبل این پروازها منافع زیادی دارد، این مانع ایجاد شده را هرچه زودتر برطرف کند.

نظر شما