شناسهٔ خبر: 6071 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدير كل راه و شهرسازی اصفهان تشریح کرد:

آخرین وضعیت کارخانه تاریخی ریسباف/ اختلاف‌نظرهایی در مورد جزییات وجود دارد

ریسباف اصفهان مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان اصفهان پایان فروردین‌ماه سال جاری را زمان اظهارنظر نهایی در مورد کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان عنوان کرد.

محمود محمودزاده در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري وزرات راه و شهرسازي در مورد آخرين وضعيت كارخانه ريسباف اصفهان توضیح داد: هنوز هيئت پنج نفره کارشناسی تشكيل نشده و صورتجلسه به امضا نرسيده است. در آخرین جلسه‌ای که سال گذشته (۹۳) داشتیم صورتجلسه را برای شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و بانک ملی ارسال کردیم. هم اکنون نیز پیگیر جلسه‌ای مشترک برای امضای صورتجلسه هستیم.

مديركل اداره راه و شهرسازي استان اصفهان اضافه كرد: اميدواريم تا آخر فروردين ماه سال جاری مديرعامل بانك ملی موافقت نهايی خود را در جلسه مشتركي كه خواهيم داشت اعلام كند تا در اين رابطه قدم‌هاي مثبتي برداريم.

محمودزاده همچنين در مورد محدوديت‌هاي احتمالي در اين‌باره تاكيد كرد: در صورت امضاي صورتجلسه محدوديتي نخواهيم داشت. اگر بتوانيم مسئولان بانك ملی را متقاعد كنيم كه تا به امروز نيز گام‌هايي خوبي در اين زمينه برداشته‌ايم، موانع بر سر راه حفظ اين بنا و تبديل آن به مكانی فرهنگی برداشته می‌شود.

مديركل اداره راه و شهرسازي استان اصفهان با بیان این‌که در كمتر از يك ماه و تا پايان فروردين‌ امكان امضای اين صورتجلسه و موافقت بانك ملی وجود دارد گفت: در حال حاضر بزرگترين مشكل امضاي صورتجلسه است.

به گفته محمودزاده در آخرين جلسه‌ای كه اسفندماه سال گذشته انجام شد در مورد كليات توافق حاصل شد اما نكته‌ها و اختلاف‌نظرهایی جزئی در نحوه و شيوه اجرا وجود دارد كه امضاي اين صورتجلسه را به تعويق انداخته است.

محمودزاده در مورد اهم این صورتجلسه گفت: مقرر شده که دو کارشناس از وزارت راه و شهرسازی، دو نماینده از بانک ملی و یک نماینده مرضی الطرفین حضور داشته باشد.

وي در پايان تاكيد كرد: اين اميدواري وجود دارد كه تا آخر فرودين‌ماه اين صورتجلسه امضا شود.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، در رابطه به حفظ کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان تفاهم نامه‌ای در اردیبهشت ماه سال ۹۳ با نظر وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی پیش‌نویس شد. همچنین در مردادماه همان سال هم شورای عالی شهرسازی و معماری در این باره مصوبه‌ای تنظیم کرده و اقدامات گسترده‌ای در این رابطه انجام داد. همچنین جلسات مشترکی بین مسئولان وزارت راه و بانک ملی تشکیل شد که به نظر می‌رسد تا پایان فروردین ماه سال جاری به نتایج مورد انتظار برسد. 

کارخانه تاریخی ریسباف اصفهان ۲۴ آذرماه سال گذشته از طریق روزنامه همشهری با این مضمون که بانک ملی در نظر دارد ملک مازاد خود را واقع در اصفهان، چهارباغ (محل کارخانه ریسباف) از طریق مذاکره مستقیم به فروش برساند مورد توجه بسیاری واقع شد. از آن زمان تاکنون نیز فعالان میراث فرهنگی، هنرمندان و مسئولان برای حفظ این بنای تاریخی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دادند که در انتظار حصول نتیجه هستند. /

نظر شما