شناسهٔ خبر: 60718 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

دبير كميته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعين:

ادامه خدمت‌رسانی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تا بازگشت آخرین زائر اربعین /بازگشت ۹۰ درصدی زائران اربعین به میهن

اربعین مديركل دفتر ترانزيت و حمل‌ونقل بين‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و دبير كميته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعين با تأکید بر اینکه تا آخرین زائر اربعین به میهن بازگردد این سازمان در پایانه‌های مرزی و پایانه‌های مسافری مستقر در مرزهای سه‌گانه به خدمت‌رسانی خود ادامه خواهد داد گفت:طبق آمار تجمیعی از مرزهای کشور به نظر می‌آید که ۹۰ درصد از زائران اربعین به میهن اسلامی بازگشته‌اند.

رضا نفیسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آمارهای بازگشت زائران اربعین را تشریح کرد و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته در چند روز گذشته بسیاری از زائران اربعین به میهن اسلامی بازگشتند که بر اساس آمارها در روز پنج‌شنبه ۲۵۴ هزار زائر از مرزهای سه‌گانه وارد کشور شدند همچنین روز جمعه با کاهش آمار بازگشت زائران به  ۱۵۶ هزار نفر رسید.

وی بابیان اینکه چهارشنبه گذشته با ورود ۳۴۹ هزار زائر اوج بازگشت مسافران رقم خورده است تصریح کرد: بیشترین تردد در این روز مربوط به مرز مهران با بازگشت ۲۴۲ هزار نفر بوده است.

نفیسی در رابطه با وضعیت کنونی بازگشت زوار اربعین نیز گفت: امروز بازگشت زوار اربعین به ثبات رسیده و با کاهش چشم‌گیر تردد در مرزها مواجه هستیم به‌گونه‌ای که تا این ساعت ۱۴ هزار نفر از مرزهای سه‌گانه به کشور بازگشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه از تمامی ظرفیت ناوگان مسافری جاده‌ای خصوصاً در زمان پیک بازگشت استفاده‌شده است گفت: در حال حاضر نیز در پایانه برکت اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای مستقر و منتظر بازگشت زائران هستند تا آن‌ها را به مقاصد مدنظرشان برسانند.

دبير كميته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعين بابیان اینکه تا به امروز ۴۰ هزار سرویس به بازگشت زوار خدمت‌رسانی کرده‌اند اظهار کرد: طبق اماره‌ای ارائه‌شده بیش از ۹۰ درصد مسافران توسط بخش جاده‌ای جابه‌جاشده‌اند.

نفیسی با تأکید بر اینکه تجمیع آمار بازگشت زوار خبر از بازگشت ۹۰ درصدی آن‌ها می‌دهد افزود:طبق بررسی‌های ما بیش از ۹۰  درصد زائران به میهن بازگشته‌اند ولی بااین‌حال آمار دقیق را در این خصوص ستاد اربعین اعلام خواهد کرد و به نظر می‌رسد که زائر زیادی باقی نمانده و در چند روز آینده نیز مابقی زائران به ایران بازخواهند گشت.

وی بابیان اینکه وضعیت در مرزهای کشور به وضعیت عادی بازگشته است تصریح کرد:تمهیدات ویژه‌ای برای چند روز آینده در پایانه برکت دیده‌شده و این پایانه همراه با دیگر پایانه های مسافری مستقر در مرزهای استان خوزستان و ایلام کماکان مثل روزهای قبل به زائران خدمت‌رسانی می کنند تا درزمینهٔ جابه‌جایی زوار  اختلالی به وجود نیاید.

وی با تأکید بر اینکه برخی از ارگان‌ها پایان خدمت‌رسانی خود را اعلام کرده‌اند افزود:بااین‌حال ما کماکان در حال خدمت‌رسانی به زائران هستیم و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تا بازگشت آخرین زائر اربعین به خدمت‌رسانی‌های خود ادامه خواهد داد زیرا این مسئله را وظیفه ذاتی خود می‌دانیم.

نظر شما