شناسهٔ خبر: 60725 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طلبی مهابادی خبر داد:

اجرای چارت جدید سازمانی در اداره کل راه و شهرسازی استان قم

طلبی مهابادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: تشکیلات اداره کل بنا به ابلاغ وزارت متبوع تغییر کرد و تشکیلات سازمانی جدید جایگزین آن شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، ابوالفضل طلبی مهابادی اظهار داشت: اصلاح ساختار سازمانی مناسب، زمینه‌ساز پیشرفت تحولات مربوط به نیروی انسانی است و این موضوع باعث تسهیل و تسریع در امور مربوط به اداره کل می‌شود.

وی افزود: پس از انتزاع فعالیت‌های راهداری به اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها و نیاز به تغییر در ساختار تشکیلاتی وزارت متبوع و در راستای افزایش بهره وری، کارایی، چابک سازی و ...وزارت راه و شهرسازی تغییراتی درتشکیلات سازمانی خود ایجاد و به تبع آن به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ابلاغ نمود.

مهابادی توضیح داد: در تشکیلات قدیم، هفت مدیریت شامل؛ساخت و توسعه راه‌ها، مسکن و ساختمان، املاک و حقوقی، راهداری، فنی و اجرایی، شهرسازی و معماری و توسعه منابع وجود داشت که در سال ۱۳۹۵ مدیریت راهداری از این اداره کل منتزع و به اداره کل حمل و نقل و پایانه ها ملحق و به تبع آن اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایجاد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار داشت: در تشکیلات جدید که به تازگی اجرایی شده است اداره کل دارای پنج معاونت شامل؛مهندسی و ساخت، شهرسازی و معماری، بازآفرینی شهری و مسکن، املاک و حقوقی، توسعه مدیریت و منابع انسانیمی باشد.

مهابادی تشریح کرد: در تشکیلات جدید در حوزه مدیرکل، اداره حراست، اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، اداره پیمان و رسیدگی و قراردادها، اداره برنامه، بودجه و جذب سرمایه و تجهیز منابع، اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) و اداره هماهنگی حمل و نقل وجود دارد که نسبت به تشکیلات قدیم اداره عمران و بهسازی شهری از این حوزه به معاونتبازآفرینی شهری ومسکن انتقال یافته و اداره هماهنگی حمل و نقل تشکیل و به آن اضافه شده است.

وی با اشاره به تأکید ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت به اهمیت موضوع بازآفرینی شهری و ساماندهی بافت ناکارآمد و فرسوده شهری گفت: با تشکیل معاونت بازآفرینی شهری و مسکن، انجام مطالعات اقتصاد مسکن و مهندسی بازآفرینی شهری، هماهنگی ستاد بازآفرینی شهری و تشکل های حرفه ای بازآفرینی بر عهده این معاونت خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ابراز داشت: معاونت مهندسی و ساخت از تلفیق دو مدیریت ساخت و توسعه راه ها و مدیریت فنی و اجرایی ایجاد شده است که شرح وظایفی مانند امور مهندسین مشاور، نظارت بر ساخت راه های اصلی و فرعی و اجرای پروژه های ساختمانی عمومی را بر دوش دارد.

وی افزود: در معاونت شهرسازی و معماری، اداره معماری و طراحی شهری حذف و اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان که پیش از این در مدیریت مسکن و ساختمان فعالیت داشت، به معاونت شهرسازی و معماری ملحق شد.بر این حوزه وظایفی مانند طرح های توسعه شهری و معماری، دبیرخانه کمیسیون های تخصصی مسکن و شهرسازی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان محول شده است.

مهابادی در خصوص معاونت املاک وحقوقی این اداره کل توضیح داد: شرح وظایف این معاونت انجام اموری مانند اموراملاک، حقوقی، واگذاری زمین و حفاظت از اراضی دولتی و ملی می باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص تشکیلات جدید در حوزه تحت مدیریت خود توضیح داد: امور پشتیبانی،توسعه مدیریت، تحول اداری، امور مالی و ذیحسابی و امور درآمد و هزینه های عملیاتی از وظایف سازمانی این حوزه خواهد بود.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در تشکیلات جدید نسبت به اهمیت اطلاع رسانی به عموم مردم و مراجعین این اداره کل تاکید کرد و اظهار داشت: امور مربوط به مسکن، املاک و حقوقی، بافت فرسوده و ناکارآمد، حفاظت از اراضی دولتی در ساختمان شماره یک و امور مربوط به احداث راه ها، پیمان ها و قراردادها، کمیسیون ماده پنج، امور زیربنایی و شهرسازی، امور مربوط به مهندسین ساختمان در ساختمان مرکزی انجام خواهد گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان با بیان اینکه برای رفاه حال مراجعین درصدد تجمیع دو ساختمان در یک ساختمان اداری واحد هستیم، خاطر نشان کرد:در حال حاضر اداره کل راه و شهرسازی استان قم در دو ساختمان مرکزی حدفاصل عوارضی کاشان - تهران جنب نمایندگی ایران خودرو حسینی و ساختمان شماره یک واقع در ۷۵ متری عمار یاسر مجتمع ادارات مستقر می باشد.

نظر شما