شناسهٔ خبر: 60790 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی:

پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی زائران حرم رضوی / آمادگی ۵هزار دستگاه اتوبوس و افزایش سرویس‌های ریلی/ کاهش سرعت آزادراه از ۱۱۰ به ۹۰ کیلومتر جهت امنیت سفرها

ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: درخصوص سفر زائران حرم رضوی در روزهای آخر جلسات منظمی با محوریت استانداری و همچنین در جلسات کمیته حمل و نقل صورت گرفته تا خدمات از سال گذشته بهتر ارائه شود.

ابراهیم نصری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آمادگی استان جهت زائران حرم رضوی در روزهای آخر صفر اظهار داشت: در این خصوص جلسات منظمی را با محوریت معاونت زیارتی استانداری برگزار کردیم. این جلسات مستمر و هر هفته برگزار و در آن وظایف دستگاه‌های خدمات‌رسان به تفکیک مصوب و به هریک ابلاغ شده است.

وی افزود: کمیته حمل و نقل هم که دبیری و مسئولیت آن با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است هماهنگی‌های لازم را با ۱۴، ۱۵ دستگاه که عضو این کمیته هستند، انجام داده تا خدمات از سال گذشته بهتر صورت بگیرد.

نصری در ادامه با اشاره به پیش‌بینی افزایش زائران حرم رضوی در سال ۹۷ در روزهای پایانی صفر تصریح کرد: پیش‌بینی شده است بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش زائر به خصوص زائران پیاده را به مشهد مقدس امسال شاهد باشیم. سال گذشته ۴۱۰ هزار زائر پیاده به استان را شاهد بودیم و امسال پیش‌بینی می‌‌شود این میزان افزایش ۵۰۰ هزار نفری داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره خدمات پیش‌بینی شده برای سفر راحت زائران به مشهد مقدس گفت: در این خصوص ۵ هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده است که طی دو روز ۲۹ و اول ربیع‌ اقدام به جابه‌جایی مسافران خواهند کرد. در این زمینه راه‌آهن در تمام مسیرهای داخل اقدام به افزایش یک رام فوق‌العاده برای سرویس‌دهی زائران کرده است.

وی ادامه داد: همزمان با این اقدامات ۳۵ مجتمع خدماتی – رفاهی و به همین تعداد راهدارخانه همه آماده خدمات‌رسانی به زائران پیاده عازم مشهد مقدس هستند تا در صورت امکان از خدمات آنها بهره ببرند. با شرکت واحد هم هماهنگی داشتیم که در مسیرهای درون استانی اگر نیاز باشد بتوانیم از خدمات آنها هم بهره‌مند شویم. تمام اکیپ‌های راهداری با ۵۴۳ دستگاه و ۹۵۷ نفر در قالب تیم‌های سیار و ثابت در گشت‌های راهداری در این هفته در طول مسیر و محورها مستقر هستند.

نصری گفت: واحد رسیدگی به شکایت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پایانه امام رضا (ع) و در شهرستان‌های مهم ما نظارت کامل بر کیفیت کار دارند. از لحاظ ایمنی هم مراکز معاینه فنی را ملزم کردیم که در این مدت خدمات ویژه ارائه دهند و به جز مدیران فنی این مراکز همکاران ما در راهداری هم به این نظارت‌ها کمک می‌کنند تا ایمنی صددرصد رعایت شود چرا که اولین مساله و مهم‌تر ازموضوع عزیمت زائران، بحث ایمنی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی در ادامه اظهار داشت: تقریبا چیزی حدود ۸۵ درصد از ورودی‌ها به استان خراسان رضوی و مشهد خودروهای شخصی بودند و ۱۵ درصد مابقی هم ۵۸ درصد ناوگان عمومی و ۴۲درصد ریلی و هوایی بودند.

وی ادامه داد: در خصوص امنیت و روانی ترافیک در جاده‌ها طی این مدت هم همکاری خوبی با پلیس راه صورت گرفته است تا مشکلی پیش نیاید. براساس پیشنهاد پلیس راه و همچنین کمیته ایمنی ۲۰ کیلومتر از طرح کم کردیم که از ۱۱۰ کیلومتر در آزادراه به ۹۰ کیلومتر رسید که این طرح را از روز شنبه آغاز کردیم.

 

نظر شما