شناسهٔ خبر: 60794 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

تشریح عملکرد ایمن‌سازی محورهای استان/ نیاز به تامین اعتبار و اصلاح هندسی محل‌های دیربازده و قوس‌های خطرناک

نیوجرسی رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح عملکرد ایمن سازی محورهای استان از اصلاح ۶۰ نقطه حادثه‌خیز زودبازده خبر داد و گفت: در محل‌های دیربازده و قوس‌های خطرناک به دلیل لزوم اصلاح هندسی قوس‌ها نیاز به تامین اعتبار جدی وجود دارد و این محل ها اغلب دارای تصادف و پرحادثه هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قربانعلی مرادی، رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت آماری ایمنی راه‌های استان و مراحل اصلاح آنها گفت: تاکنون ۶۰ مورد نقاط حادثه‌خیز زودبازده داشتیم و یازده مورد دیربازده اصلاح شده است. همچنین نصب نیوجرسی ۹ کیلومتر و نصب حفاظ ایمنی جانبی راه‌ها ۱۷ کیلومتر و روشنایی نقطه‌ای ۹ مورد و حدود ۲ کیلومتر و خط‌کشی راه‌ها در ۸۵۰ کیلومتر صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه جمع اعتبارات در قراردادهای موارد بالا حدود ۷۰۰ میلیون تومان بود، توضیح داد: سیستم‌های ایمنی راه و تونل و تعمیرات به طول ۶۵ کیلومتر انجام شد و اصلاح شیب شیراوانی راه‌ها و ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی و احداث روشنایی طولی راه‌ها نیز حدود ۱۳ کیلومتر و تعمیر قزنیزهای بزرگراهی نیز در ۱۴ مورد صورت گرفت.

مرادی اضافه کرد: همچنین ساماندهی پلیس راه‌های استان و پلیس راه‌های شیراز و اصفهان نیز در دستور کار قرار داشت.

این مدیر استانی در ادامه گفت: محور باب میدان- یاسوج و قوس کرشک از نقاط پرحادثه و نیز قطعه‌ای از محور قبل از تونل گل زرده و پل زردک در کمربندی اصفهان از نقاط پرحادثه هستند و اغلب تمرکز ما بر رفع آن‌ها بوده است.

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به موضوع کمبود اعتبار در مواری مانند اصلاح هندسی قوس‌ها نیز توضیح داد: در محل‌های دیربازده و قوس ‌های خطرناک به دلیل لزوم اصلاح هندسی قوس‌ها نیاز به تامین اعتبار جدی وجود دارد و این محل‌ها اغلب دارای تصادف و پر حادثه هستند.

مرادی در ادامه گفت: عمده تصادفات در محل‌های دیر بازده است و قوس باید اصلاح شود؛ به گونه‌ای که خاک‌برداری و دید باید باز شود. چهارخطه‌هایی هم داریم که به جداکننده وسط و نیوجرسی نیاز دارند این چهارخطه‌ها محورهای سمیرم-یاسوج، اصفهان- یاسوج، شیراز و یاسوج- باب میدان هستند که نیاز مبرم به نصب نیوجرسی دارند و مانع این پروژه نبود اعتبار است./

نظر شما