شناسهٔ خبر: 60811 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد؛

آخرین وضعیت بازسازی واحدهای تخریب شده شهری و روستایی زلزله کرمانشاه/پیشرفت فیزیکی واحدهای تخریبی شهری و روستایی ۸۵ درصد است

دومين سفر وزير راه و شهرسازی به مناطق زلزله‌زده استان كرمانشاه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آخرین وضعیت بازسازی واحدهای تخریب شده شهری و روستایی زلزله سال ۹۶ کرمانشاه را تشریح کرد که براساس اعلام آن بنیاد، پیشرفت فیزیکی واحدهای تخریب شده، ۸۵ درصد است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عزیزالله مهدیان معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی واحدهای تخریب‌شده زلزله کرمانشاه را در مناطق شهری و روستایی اعلام کرد. بر اساس اعلام وی، پیشرفت فیزیکی واحدهای احداثی روستایی و شهری هرکدام ۸۵ درصد گزارش شده است.

بر همین اساس و بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بازسازی واحدهای تخریب شده زلزله کرمانشاه در نقاط شهری و روستایی به شرح جدول زیر است:

ردیف

عنوان

تعداد

۱

اجرای فوندانسیون (پی)

۳۳۲۵۳

۲

اجرای اسکلت (سیستم سازه ای)

۲۸۶۲۸

۳

دیوار چینی

۲۲۷۰۹

۴

اجرای سقف

۲۳۶۶۷

۵

گچ و خاک

۱۷۷۳۵

۶

نصب درب و پنجره (قابل سکونت)

۱۶۴۳۱

از تعداد ۵۹۹۴۵ واحد تعمیری( شهر و روستا) ۵۳۷۳۱ واحد تاکنون به اتمام رسیده است

همچنین، پیشرفت فیزیکی واحدهای احداثی روستایی و واحدهای احداثی شهری هرکدام ۸۵ درصد است.

گفتنی است، زلزله کرمانشاه، ۲۱ آبان ماه سال ۹۶ در نزدیکی ازگله در استان کرمانشاه در نزدیکی مرزی ایران و عراق در ۳۲ کیلومتری جنوب غربی شهر حلبچه رخ داد. کانون زمین لرزه، ۵ کیلومتری شهر ازگله کرمانشاه بود که بزرگترین پیش لرزه نیز به قدرت ۴.۵ ریشتر گزارش شد.

نظر شما