شناسهٔ خبر: 60845 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم خبر داد :

اعزام بیش از یک‌هزار و ۴۰ دستگاه ناوگان عمومی حمل مسافر از به مناطق مرزی با عراق

ابوالفضل جمالي مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم از اعزام بیش از یک‌هزار و ۴۰ دستگاه ناوگان عمومی حمل مسافر از قم به مناطق مرزی با عراق خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان عنوان کرد : ازمجموع یک‌هزار و ۴۱ دستگاه ناوگان اعزامی ازقم به مناطق مرزی باعراق ، پانصد و ۹۵دستگاه با ظرفیت کامل و چهارصد و ۴۶دستگاه به صورت یکسرخالی ، جهت بازگشت زائران اربعین اختصاص یافت.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان قم در تکمیل خبر فوق اضافه کرد: از مجموع یک‌هزار و ۴۱دستگاه ناوگان اعزامی به مناطق مرزی باعراق ، پانصد و ۹۵ دستگاه با ظرفیت کامل و چهارصدو ۴۶دستگاه دیگر به صورت یک سر خالی ، جهت مراجعت زائران اختصاص یافت . وی ادامه داد : بالغ بر نهصد و ۹۰دستگاه از خودروهای اعزامی به نواحی مرزی عراق به ناوگان اتوبوسرانی جاده‌ای و افزون بر یکصد و ۴۰ دستگاه نیز به ناوگان مینی بوس رانی اختصاص داشته است .

جمالی تعداد ناوگان اعزامی به مرز مهران را بالغ هفتصد و ۱۵دستگاه برآورد کرد و افزود : مرز شلمچه با حجم اعزامی افزون بر دویست و ۹۰ دستگاه و مرز چزابه با حجم اعزامی افزون بر ۱۳ دستگاه ، دارای رتبه‌های دوم و سوم میزان ناوگان جاده‌ای اعزامی به مناطق مرزی بوده اند .

وی تعداد اتوبوس‌های اعزامی از قم به مرزهای بین المللی ( نجف ، کربلا ) را ۱۷ دستگاه عنوان کرد و توضیح داد : اجرای طرح ساماندهی سفرهای اربعین از نخستین روز آبانماه سالجاری آغاز و تاپایان سیزدهمین روز ازهمین ماه به طول انجامیده است .

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در بخش دیگری از این بیاناتش به احجام تردد(برحسب معادل سواری ) در سطح محورهای مواصلاتی استان طی ایام اربعین (یکم تا سیزدهم آبان) پرداخت و اظهار داشت: جمع کل تجمعی ورودی‌های استان در ایام اربعین افزون بردومیلیون و ۲۷۰ هزار دستگاه خودرو ( معادل سواری ) بوده است.

وی تصریح کرد : ازمجموع یاد شده افزون بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو ( معادل سواری ) جمع تجمعی ورودی های به شهر قم را به خود اختصاص داده است . جمالی محور آزادراهی قم تهران ( وبلعکس ) را با حجم ترددی بالغ بر نهصدو ۴۰ هزار دستگاه خودرو ( معادل سواری ) دارای بیشترین حجم سفر طی ایام سفرهای اربعین دانست و اضافه کرد: محورهای بزرگراه قم سلفچگان ( وبلعکس ) با حجم ترددی افزون بر ششصدو ۸۳ هزار دستگاه خودرو ( معادل سواری ) و بزرگراه سلفچگان –راهجرد ( وبلعکس ) با حجم ترددی بالغ بر ششصد و ۸۰ هزار خودرو ( معادل سواری ) ، هریک به ترتیب دررده های دوم وسوم حجم سفرهای اربعین درسطح راههای استان قراردارند .

نظر شما