شناسهٔ خبر: 60859 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رضایی کوچی اعلام کرد:

ضرورت هدایت مسیر احداث و توسعه شهرهای جدید به پیرامون دریاها/ تولید مسکن بهترین روش برای رفع مشکلات بیکاری و اقتصادی کشور/ در پیشرفت شهرهای جدید از تمامی اهرم‌های مالی و قانونی موجود کشور استفاده شود

جلسه رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هم‌اکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده از طریق مسکن مهر صاحب خانه شده‌اند که بخشی از آ‌ن‌ها به دلیل عدم اجرای زیرساخت‌ها هنوز قادر به تحویل نیستند، با توجه به اینکه متقاضیان مسکن مهر اغلب از قشر کم درآمد و ضعیف جامعه هستند باید مشکلات مروبط به آن‌ها هرچه سریعتر حل و رفع شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات شهر جدید هشتگرد، مشکل عمده بسیاری از شهرهای جدید را در حوزه تأمین آب شرب دانست و گفت: در این راستا باید ساخت و توسعه شهرهای جدید را به سمت دریا هدایت کرده و از منابع آن‌ها استفاده کنیم.

رضایی کوچی ادامه داد: همانطور که در بسیاری از کشورهای جهان رویکرد توسعه شهرهای جدید در نزدیک‌ترین نقاط به دریاهاست ما نیز باید این رویکرد را پیش گرفته و باید از ان تبعیت کنیم.

وی با اشاره به معضل مسکن در شرایط فعلی کشور بیان کرد: عدم توجه به بخش رونق مسکن باعث افزایش قیمت در این بخش شده که متأسفانه هزینه‌های بسیاری را به خانواده‌ها تحمیل کرده است که شهرهای جدید نیز باید به کمک این بخش بیایند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده از طریق مسکن مهر صاحب خانه شده‌اند که بخشی از آ‌ها به دلیل عدم اجرای زیرساخت‌ها هنوز قادر به تحویل نیستند، با توجه به اینکه متقاضیان مسکن مهر اغلب از قشر کم درآمد و ضعیف جامعه هستند باید مشکلات مروبط به آن‌ها هرچه سریعتر حل و رفع شود.

وی با تأکید براینکه ما باید از ظرفیت‌های کشور برای خانه‌دار شدن افراد متوسط و رو به پایین جامعه استفاده کنیم گفت: به اعتقاد من هیچ راهی بهتر از تولید مسکن برای رفع مشکلات بیکاری و اقتصاد کشور نیست، اگر سالیانه ۱ میلیون مسکن تولید شود در مقابل ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شغل پیدا می‌کنند که خود اتفاق بسیار بزرگی در این حوزه به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر مسکن به میزان کافی و مناسب در کشور تولید نشود شاهد رشد حاشیه‌نشینی خواهیم بود گفت: در شهرهای جدید گرفتاری‌های بسیاری وجود دارد که قطعا با منابع دولتی رفع نمی‌شود و ضروری است که در این مسیر از سایر ظرفیت‌های قانونی موجود نیز استفاده شود.

رضایی کوچی صندوق زمین و مسکن را فرصت خوبی در کمک به رفع مشکلات شهرهای جدید دانست و گفت: این حوزه باید از تمامی اهرم‌های مالی و قانونی کشور در پیشرفت خود بهره ببرد که قطعا مجلس نیز در این مسیر از آن حمایت خواهد کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این راستا افزود: با توجه به آسیب‌پذیر بودن این شهرها در زمان بروز حوادث غیرمترقبه بسیار مهم است که به در ساخت واحدهای مسکونی از مصالح با کیفیت استفاده شده و این موضوع مورد توجه باشد.

وی در پایان بحث تولید مسکن و تکمیل مسکن مهر را از اولویت‌های این دوره اعلام کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در این مسیر به طور کامل از وزارت راه و شهرسازی حمایت خواهد کرد./

نظر شما