شناسهٔ خبر: 60876 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل توافقنامه‌‎ها و توسعه سازمان بنادر خبر داد؛

برگزاری همایش آموزشی لجستیک و حمل و نقل چند وجهی/۱۶ نماینده اتحادیه اروپا به تهران می‌آیند

محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برگزاری همایش آموزشی لجستیک و حمل و نقل چند وجهی با حضور مقامات عالیرتبه اتحادیه اروپا در هفته آینده گفت: ۱۶ نفر از این اتحادیه بابت موضوعات لجستیک به تهران می‌آیند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی اصل سعیدی‌پور مدیرکل توافقنامه ها و توسعه سازمان بنادر و دریانوردی از برگزاری همایش آموزشی لجستیک و حمل و نقل چندوجهی با حضور مقامات عالیرتبه اتحادیه اروپا در ایران خبر داد و گفت: در همه بخش‌های سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین بنادر کشور موضوع لجستیک و خدمات ارزش افزوده در قالب‌های مختلف و با تعاریف متفاوت استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در دستگاه‌های مختلف که در بخش حمل و نقل دخیل هستند شیوه‌ها و تعابیر در این حوزه متفاوت است بنابراین برای آنکه بتوانیم به یک هم‌نواختی در حوزه لجستیک دست‌یابیم و از ادبیات مشترک استفاده کنیم از نمایندگان اتحادیه اروپا دعوت کردیم که دستاوردهای خود را در این زمینه به کشور ما بیاورند و در قالب یک دوره آموزشی ادبیات مباحث لجستیک و حمل و نقل ترکیبی را در ایران فرهنگ‌سازی کنیم و از سوی دیگر دستگاه‌های دخیل در این حوزه در کنار هم بتوانند در یک باره زمانی مشخص به رویه‌ای منظم و همسو دست یابد.

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: از سوی دیگر با تطبیق خود با دستگاه‌های موازی در اروپا الگوبرداری در حوزه لجستیک خواهیم داشت؛ همزمان جلساتی را برقرار می‌کنیم که بخش‌های مختلفی که در حوزه‌های محیط زیست، گمرک، بنادر و غیره از اتحادیه اروپا می‌آیند با کانترپارت‌های خود در ایران جلسات هم‌اندیشی داشته باشند تا هم از تجارب خود استفاده کنند و هم از وضع موجود آگاه باشند.

وی گفت: در این راستا سمینار آموزشی لجستیک و حمل و نقل چند وجهی با حضور مقامات عالی‌رتبه اتحادیه اروپا روزهای ۲۱ و ۲۲ آبان‌ماه در تهران و محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می‌شود.

سعیدی‌پور اضافه کرد: این دوره بنیان گذاشته شد تا بتوانیم بخش‌های مختلف لجستیک و حمل و نقل ترکیبی را درگیر کنیم و با حضور بیش از ۲۵۰ نفر از فعالان این بخش پیش‌بینی می‌کنیم استقبال گسترده‌ای از این سمینار در حوزه‌های لجستیک و حمل و نقل ترکیبی رخ دهد.

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه سازمان بنادر و دریانوردی یاد آور شد: نمایندگان اتحادیه اروپا ۱۶ نفر هستند که در بخش‌های مختلف مرتبط فعالیت می‌کنند..

وی اظهارداشت: در بندر شهید رجایی به عنوان بندر الگو روزانه ۱۰ هزار کامیون به بندر وارد و خارج می‌شود و این اتفاق خیلی خاصی است. این سبب ایجاد آلودگی‌های خاص، چالش‌های ترافیکی و غیره می‌شود و مدیریت حمل و جابجایی کالا درون بندر و همچنین در جاده‌ها را می‌طلبد.

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: علاقه‌مند هستیم سهم حمل و نقل ریلی را در بندر شهید رجایی افزایش دهیم ضمن آنکه در موضوع حمل و نقل ترکیبی و لجستیک باید ریل بیشتر بهره‌ور شود؛ سازمان بنادر و دریانوردی تلاش کرده است اداره‌ای با عنوان حمل و نقل ترکیبی خلق کند که بتواند این موضوع را مدیریت کند تا از ظرفیت ریل در بنادر بهتر استفاده شود.

سعیدی‌پور به فارس گفت: در حال حاضر ۵۳ کیلومتر خط ریلی درون بندر شهید رجایی داریم که سرمایه عظیمی محسوب می‌شود اما باید از آن بیشتر استفاده کرد.

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه سازمان بنادر و دریانوردی اظهارداشت: تلاش می‌کنیم با افزایش چنین دوره‌هایی آگاهی‌سازی از پتانسیل‌های حمل و نقل ترکیبی و خدمات لجستیک ایجاد کنیم و ترمینال‌های موجود در بندر شهید رجایی و الگوهای مشابه آن در اروپا را بررسی کنیم تا مشخص شود چگونه می‌توان لجستیک و حمل و نقل ترکیبی را در بنادر توسعه داد.

وی بیان کرد: در حوزه لجستیک و حمل و نقل ترکیبی ممکن است برخی خدمات به گونه‌ای باشد که مجموعه‌ای از شرکت‌ها با هم تکمیل کننده محصولی خاص باشند بنابراین باید به این امر بیشتر توجه کرد.

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه سازمان بنادر و دریانوردی اظهارداشت: به دنبال این هستیم که ببینیم چه پتانسیل‌هایی در بنادر ما وجود دارد و اتحادیه اروپا چگونه می‌تواند به ما کمک کند تا از پتانسیل‌های لجستیک و حمل و نقل ترکیبی بنادر به خوبی استفاده کنیم.

نظر شما