شناسهٔ خبر: 60889 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت؛

هفتگی بنادر---تاکید بر آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی برای مقابله با تحریم‌ها/برگزاری همایش لجستیک و حمل و نقل چندوجهی با حضور ۱۶ نماینده اتحادیه اروپا در تهران

اسکله بندر چابهار برگزاری گردهمایی تخصصی پدافند غیرعامل با رویکرد حمل و نقل دریایی، اعلام برگزاری همایش آموزشی لجستیک و حمل و نقل چندوجهی با حضور ۱۶ نماینده اتحادیه اروپا در ایران، خروج بیش از ۶ هزار زائر خارجی اربعین حسینی از بندر آستارا به کشورشان، تشریح آخرین وضعیت بندر شهید رجایی از مهمترین اخبار حوزه بنادر ودریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه بنادر و دریانوردی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

حمل و نقل دریایی آمادگی کامل برای مقابله با تحریم‌ها را دارد

محمدراستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم گردهمایی تخصصی پدافند غیرعامل با اعلام اینکه سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی کامل برای مقابله با تحریم ها را دارد، گفت: اعمال تحریم های ظالمانه به دلیل خودباوری و خوداتکایی و نیروهای انقلابی اثری بر حمل و نقل دریایی ندارد و ما آمادگی کامل داریم تا در شرایط بحران نیازهای کشور را برطرف کنیم.

راستاد تصریح کرد: در حال حاضر می توانیم با توجه به ظرفیت هایی که ایجاد شده است نیازهای کشور را در شرایط بحران پاسخ دهیم و این پاسخ محکمی است به ژست های استکبار جهانی و همچنین پاسخ کوبنده ای است به شعارهایی که استکبار جهانی در رابطه با تحریم ها داده است.

تاکید رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بر پایداری و امنیت مسیرهای حمل و نقل دریایی

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل هفته گذشته در گردهمایی پدافند غیرعامل با رویکرد حمل و نقل دریایی ضمن اعلام آمادگی آن سازمان برای مقابله با تحریم‌ها، گفت: جریان تامین لجستیک از طریق دریاست که بیش از ۹۰ درصد مایحتاج کشور از طریق حمل و نقل دریایی جابه جا می شود و تاکید داریم که این مسیرها باید پایدار و امن باشد.

رونمایی از مجموعه مطالعات تفصیلی بحران و پدافند غیرعامل بنادر امام خمینی (ره) و شهیدرجایی

با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین رئیس سازمان پدافند غیرعامل از مجموعه مطالعات تفصیلی بحران و پدافند غیرعامل در بنادر امام خمینی(ره) و شهیدرجایی رونمایی شد.

۳۰ ماه تا پایان پروژه مرحله دوم فاز ۳ بندر شهیدرجایی

محمدرضا اله‌یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: حدود ۳۰ ماه تا پایان پروژه مرحله دوم فاز ۳ بندر شهیدرجایی باقی مانده است و با بررسی و نظارت های صورت گرفته توسط این سازمان، باید اعلام کرد که پیشرفت پروژه رضایت بخش است.

اله‌یار، یادآور شد: اعتبار حجم پروژه مرحله دوم فاز ۳ بندر شهیدرجایی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است که به عنوان مبلغ اولیه پیمان در نظر گرفته شده و از ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری زمین تحویل داده شده است که عملا به عنوان تاریخ آغاز قرارداد لحاظ است.

برگزاری همایش آموزشی لجستیک و حمل و نقل چندوجهی با حضور ۱۶ نماینده اتحادیه اروپا

محمدعلی اصل سعیدی‌پور مدیرکل توافقنامه ها و توسعه سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برگزاری همایش آموزشی لجستیک و حمل و نقل چند وجهی با حضور مقامات عالیرتبه اتحادیه اروپا در هفته آینده گفت: ۱۶ نفر از این اتحادیه بابت موضوعات لجستیک به تهران می‌آیند.

سرمایه‌گذاری ۴۶۷ میلیاردتومانی بخش خصوصی و بین الملل در بندر شهید بهشتی چابهار

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پس از افتتاح فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی برنامه انتقال و ترانزیت محموله های گندم و حبوبات به وزن ۱۱۰ هزار تن از طریق بندر چابهار به افغانستان آغاز و در فاصله کمتر از ۵ ماه کل میزان کالای ترانزیتی معادل ۶ برابر آمار ترانزیت از طریق بندر چابهار طی ۵ سال گذشته بوده است.

خروج بیش از ۶ هزار زائر خارجی اربعین حسینی از بندر آستارا به کشورشان

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: بیش از ۶هزار نفر از زائرین خارجی شرکت کننده در راهپیمایی جهانی اربعین حسینی از طریق مرز آستارا به کشورشان بازگشتند.

نشست سه جابنه ایران، هند وافغانستان گام اولیه برای اجرای موافقتنامه چابهار بود

عبدالرحیم کردی در خصوص آخرین وضعیت فرآیند اجرایی سازی دالان ترانزیتی چابهار، اظهار کرد: به تازگی با حضور معاونان وزرای سه کشور ایران، هند و افغانستان، اولین نشست شورای هماهنگی و اجرایی سازی موافقتنامه سه جانبه ترانزیتی و تأسیس دالان حمل و نقل بین‌المللی موسوم به "موافقتنامه چابهار" برگزار شد که در راستای برگزاری نشست‌ها و دوره های تخصصی است تا مکانیسم اجرایی این توافقنامه بررسی و مدنظر قرار گیرد.

وی اظهار داشت: فرآیند اجرایی سازی دالان ترانزیتی چابهار در حالی اخیرا کلید خورد که  پیش از این در آذر ماه سال گذشته، طی نشست سه جانبه وزیر راه ایران، وزیر کشتیرانی هند و وزیر تجارت و صنایع افغاستان در حاشیه مراسم افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار، "پروسه‌های قانونی و تجاری سازی مسیر چابهار" مرور و  بر " توسعه یکپارچه زیرساخت های ارتباطی از جمله شبکه های جاده ای و راه آهن و توسعه بندر و دسترسی و ادغام بازارهای منطقه ای" تاکید شد.

موافقت با تمدید مجزوهای اولیه و ساخت ۴ سازه دریایی

کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تمدید مجوزهای موافقت اولیه و ساخت ۴ سازه دریایی موافقت کرد.

نظر شما