شناسهٔ خبر: 6097 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

فیروزی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

اقدامات وزارت راه و شهرسازی عامل افزایش امنیت و آرامش رانندگان و مسافران نوروزی شد/ روند رو به رشد استانداردسازی جاده‌‌ها

محمد فیروزی عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اصلاح و ایمن‌سازی جاده‌ها و احداث محورهای مواصلاتی جدید تأثیری بسیاری در میزان کاهش تلفات و سوانح رانندگی داشت گفت: اقدامات وزارت راه و شهرسازی موجب افزایش آرامش و امنیت رانندگان شد.

محمد فیروزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره وضعیت جاده‌های کشور و سوانح و تصادفات گفت: کاهش ۱۲ درصدی تصادفات جاده‌ای نسبت سال گذشته در ایام نوروزی بیانگر این مسئله است که استانداردسازی جاده‌‌ها روند رو به رشدی را دارد که امیدواریم این روند با اختصاص بودجه بیشتر تسریع شود.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن راهداری‌ها در زمینه استاندسازی جاده‌ها برنامه مدون و دقیقی دارند٬ تأکید کرد: اصلاح و ایجاد مسیرهای جدید تأثیر بسیاری در میزان کاهش تلفات و سوانح جاده‌ای داشته است.

وی این قبیل اقدامات وزارت راه و شهرسازی را موجب افزایش آرامش و امنیت بیشتر در نزد رانندگان کشور دانست و افزود: البته تا رسیدن به وضع مطلوب راه‌های کشور فاصله زیادی دارند ولی امید می‌رود با همت این دولت بهبود وضعیت راه‌های کشور با سرعت بیشتری شتاب گیرد و ادامه پیدا کند.

فیروزی خدمات رسانی وزارت راه شهرسازی در زمینه‌های مختلف را مناسب ارزیابی و با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۴۱.ir اظهار کرد: روند اطلاع رسانی٬ شفاف‌سازی و به تبع آن اعتمادسازی در میان مردم از دیگر اقدام‌های به‌جا و مناسب وزارت راه و شهرسازی بود که آگاهی مردم از مسیرهای کشور را بالا برد و حتی انتخاب مسیر از سوی مردم بسیار سهل‌تر و آسان‌تر صورت گرفت که این مسئله نیز در کاهش میزان ترافیک و تصادفات جاده‌ای تأثیر جدی داشته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به میزان جابه‌جایی‌ها در ناوگان حمل و نقل ریلی کشور گفت: جابه‌جایی بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در ایام نوروز رقم کمی نیست که ساده از کنار آن بگذریم ولی چنانچه ظرفیت‌های ریلی کشور همانطور که در دستور کا وزارت‌خانه است افزایش یابد مردم به علت ارزانی و امنیت بالا سفر با حمل و نقل ریلی را ترجیح می‌دهند.

از آغاز طرح نوروزی یعنی ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال حدود یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر از طریق راه‌آهن در کشور جابه‌جا شده‌اند./

نظر شما