شناسهٔ خبر: 61010 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان قم صورت گرفت:

اعطای اعتبارنامه اعضای جدید هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

جلسه مراسم اعطای اعتبارنامه هشتمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در محل سالن جلسات اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری ضمن تقدیر از خدمات هیئت مدیره پیشین سازمان نظام مهندسی و تبریک به منتخبین، یادآور شد در راستای برگزاری هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، تلاش‌ها و هماهنگی‌های خوبی صورت گرفت و این انتخابات در شرایط مطلوب و در صحت و سلامت بدون کمترین مشکلی به نحو احسن برگزار شد.

رئیس دستگاه نظارت بر هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با تأکید بر اهمیت تعهدات فردی در مجموعه نظام مهندسی، خاطر نشان کرد: همه اعضای این سازمان می‌بایست در راستای وظایف قانونی خود به شکل مطلوب عمل کرده و در زمینه حفظ سرمایه‌ها و منافع ملی اهتمام ویژه داشته باشند.

صبوری با بیان این که سازمان نظام مهندسی ساختمان بازوی فنی استان است و باید بستری ایجاد شود تا جامعه بتواند از این نخبگان و فرهیختگان استفاده کند، افزود: باید به‌گونه‌ ای برخورد کرد تا اعتماد مردم از جامعه مهندسین سلب نشود و در ارائه اطلاعات شفاف‌سازی کرد، تا بتوان از حقوق مهندسین به‌ خوبی دفاع کرد.

مدیر کل راه و شهر سازی استان قم بر نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان در توسعه و آبادانی اشاره کرد وگفت: بر همین اساس از نظرات فنی و تخصصی این سازمان در کارگروه زیربنایی ، کمیسیون ماده ۵ و دیگر کمیسیون های فنی استفاده می‌ کنیم.

وی به اعضای جدید هیئت مدیره تأکید کرد: هیئت مدیره جدید باید ظرفیت معماری های نوین در ساخت مسکن، مصرف انرژی، آموزش فنی و حرفه ای و مسائل ایمنی در ساخت را جدی بگیرند تا روح جدیدی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اتفاق بیفتد .

وی به بحث آموزش مهندسین اشاره کرد و افزود: اعضای جدید هیئت مدیره نظام مهندسی باید فضایی ایجاد کنند تا مهندسین آموزش مستمر از طریق همایش ها، سمینارها و ... درخصوص مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی ساختمان ببینند و این آموزش بیشتر باید در حوزه نظارت بر اجرا صورت گیرد.

رییس دستگاه نظارت بر انتخابات هشتمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی استان قم ابراز کرد: خوشبختانه در دوره هفتم شاهد برگزاری سمینار و همایش «اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان» در استان قم بودیم که امیدواریم از سوی جامعه مهندسی ساختمان و بالاخص اعضای هیئت مدیره دوره هشتم، موضوع اخلاق مهندسی مورد توجه ویژه و مطالبه قرار گیرد و ثمره پژوهش ها و مطالعات در قالب مجلد و نشریات به استان های سراسر کشور برای استفاده و بهره مندی مهندسین ساختمان قرار گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان می بایست در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان تلاش بیشتری صورت دهد گفت: امید است با حفظ انسجام درونی، اعضای هیئت مدیره دوره هشتم درخصوص کارکرد و عملکرد این سازمان آسیب شناسی جدی داشته باشند تا با رفع موانع و مشکلات، خدمات مطلوب تری به شهروندان ارائه دهند.

در پایان مراسم ضمن قرائت متن اعتبارنامه با امضای وزیر راه و شهرسازی، اعضای اصلی و علی البدل هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی در دوره هشتم اعتبار نامه های خود را دریافت کردند. همچنین از مسئولین و اعضای هیئت های اجرایی و نظارت انتخابات این دوره با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آورد.

نظر شما