شناسهٔ خبر: 61034 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند بیان کرد:

آمادگی راهداری شهرستان بیرجند جهت انجام فعالیت راهداری زمستانه

جاده رضائی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند از آمادگی این اداره قبل از بارش های زمستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی ، رضائی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند از آمادگی این اداره قبل از بارش های زمستانی خبر داد و گفت : تجهیز راهدارخانه‌ها و خرید شن و نمک به میزان مورد نیاز و بسته بندی شن و نمک در گردنه های برف گیر جهت مواقع ضرور در حاشیه جاده از مهمترین اقدامات راهداری قبل از فصل زمستان می باشد.

رضائی به تجهیزات راهداری نیز اشاره کرد و افزود :  اداره راهداری با در اختیار داشتن  دستگاه های برف روب ، شن و نمک پاش، گریدر و لودر در طول زمستان و در مواقع برف و یخبندان ،نسبت به باز گشایی محور های مسدود شده اقدام؛ و نیروهای راهداری با حضور مستمر در راههای حوزه استحفاظی ، در امر خدمت رسانی به مردم انجام وظیفه می نمایند.

وی ادامه داد :تعمیر و بروز رسانی ماشین آلات نیز صورت پذیرفته تا در طول عملیات راهداری با مشکلاتی مواجه نبوده و ان شاالله کلیه راههای مواصلاتی و شریانی در زمان برف و یخبندان باز و تردد به صورت عادی در جریان باشد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بیرجند به راهداخانه‌های موجود در این شهرستان اشاره کرد و افزود: راهداخانه شهید برازنده مقدم واقع در محور بیرجند-قائن و راهداخانه جدیدالاحداث گردنه سرچاه واقع در محور اسدیه جزء راهدارخانه های مهم و فعال در شهرستان بیرجند بوده که  با شروع طرح زمستانی راهداران و ماشین آلات راهداری در این محل ها مستقر خواهند شد.

رضائی به دیگر اقدامات پیرامون آماده سازی راهداری زمستانی اشاره کرد و گفت: آماده سازی نمازخانه‌ها و یک سوئیت با امکانات رفاهی مورد نیاز جهت استقرار مسافرین در راه مانده در راهدارخانه شهید برازنده از دیگر اقدامات این اداره می باشد.

وی همچنین تصریح کرد : اجرای تنقیه ولایروبی دهانه پل ها ، ریزش برداری قنوها ، ترمیم آب بردگی پلها و وتنظیم بستررودخانه ها به میزان 27600 مترمکعب در راههای اصلی ، فرعی و روستایی از ابتدای سال جاری و بعد از بارندگی های فصل بهار به همت راهداران این شهرستان انجام پذیرفت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان در پایان افزود:انتظار می رود با همکاری دیگر دستگاههای ذیربط در زمان اجرای طرح راهداری زمستانی بتوانیم بهترین خدمات را به مردم ارائه نمائیم.

نظر شما