شناسهٔ خبر: 61035 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان اعلام كرد:

رشد ۱۹درصدی جابجايی كالا در ۷ ماه سال‌جاری

اتوبوس در ۷ ماهه سالجاری بیش از ۱۱۴۱ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی در ۷ ماهه سالجاری بیش از ۱۱۴۱ هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شده‌اند.

بنا بر اعلام  گرجی معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی طی هفت ماه سالجاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری تعداد ۳۸۶۴۴۰ مسافر به استان وارد و ۴۹۶۷۴۱ مسافر از استان خارج گردیده اند . هم چنین بیش از ۶۴۴۸۸۵ نفر مسافر درون استان جابجا شده اند.

گرجی افزود: بیشترین سهم جابجایی مسافر مربوط به مرکز استان با تعداد بیش از ۴۶۷۴۲۴ نفر و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان نهبندان با تعداد ۱۹۱۳۲ نفر بوده است .

وی با بیان این مطلب که در حال حاضرتعداد ۱۶۹۲ نفر راننده در این بخش شاغل بوده و  تعداد ۲۱۴ دستگاه سواری کرایه با عمر ۵۴/۸ سال و تعداد ۱۲۶ دستگاه مینی بوس با عمر ۰۴/۲۰ سال و تعداد ۲۵۱ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۸/۱۱ سال کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۳ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می رسانند.

ایشان هم چنین در راستای جابجایی زائرین اربعین حسینی به عتبات عالیات افزودند تعداد ۱۰۳ دستگاه اتوبوس جابجایی ۳۹۷۵ زائر را به مرزهای مهران و چذابه انجام داده اند که با توجه به هماهنگی های انجام شده با مسئولین کاروان ها غالب زائرین با ناوگان اعزام شده به استان بازگشته اند و کاروانهایی که با تأخیر به مرز وارد می شوند در روزهای آتی به استان باز خواهند گشت.

گرجی ادامه دادند با توجه به در پیش بودن ایام پایانی ماه صفر و اعزام خیل عظیم زائرین به منظور شرکت در مراسم سوگواری ایام پایانی ماه صفر در مشهد مقدس از مسئولین کاروانها و هیأت های مذهبی خواستار هماهنگی با انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل مسافر استان (شماره تماس ۳۲۳۱۳۳۴۵) به منظور تأمین ناوگان و اعزام با برنامه شدند.

نظر شما