شناسهٔ خبر: 61047 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا:

اروپا در حمل و نقل کنار ایران خواهد بود / اتحادیه اروپا خواهان حرکت در مسیر توافقات قبلی است

باکران قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا گفت: درخصوص حمل و نقل اتحادیه اروپا همواره کنار ایران خواهد بود و ادامه همکاری‌ها را اعلام می‌کنم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز سمینار آموزشی «لجستیک و زنجیره حمل و نقل» با همکاری اداره کل حمل و نقل و اتحادیه اروپا در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد که طی دو روز در بخش های مختلف این کارگروه انجام خواهد گرفت.

در ابتدای این سمینار ماجا باکران، قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا و رئیس هیات اروپایی حاضر در این سمینار ضمن تشکر از برگزاری این نشست و دعوت صورت گرفته بابت شرکت در این همایش ضمن اشاره به برخورد و رفتار مناسب مردم ایران اظهار داشت: در ابتدا باید اشاره‌ای به خلاصه‌ای از چارچوب کار صورت گرفته داشته باشم و در اولین قسمت اعلام کنم که درخصوص حمل و نقل اتحادیه اروپا همواره کنار ایران خواهد بود و ادامه همکاری‌ها را اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۶ هیاتی از اتحادیه اروپا به رهبری خانم موگرینی به ایران سفر کرد که در این حضور توافقات ارزشمندی در زمینه حمل و نقل در ابعاد شهری و هواپیمایی ایجاد شد و در این همایش اجازه می‌خواهم ضمن رساندن سلام و مراتب احترام آن هیات به دوستان‌مان در ایران حامل این پیام باشم که همچنان در مسیر همان توافقات حرکت کنیم.

باکران گفت: همان‌طور که می‌دانید ۸۰ درصد حمل و نقل جهان از نظر حجم و ارزش از طریق دریا و توسط کشتی‌ها صورت می‌گیرد و این‌که در چه نقطه‌ای و کجا قرار داشته باشد، اهمیت ندارد. اتحادیه اروپا و قاره اروپا در ادوار مختلف تاریخ از طریق دریا با قاره آسیا تجارت داشته است. به همین خاطر خواهان آن هستیم بین قاره اروپا و آسیا همچنان این ارتباط برقرار و تلاش داشته باشیم این موضوع به عنوان یک جریان همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: ادامه این جریان به لجستیک می‌انجامد که در کنار این مزیت حمل و نقل را رشد و به توسعه کشورها کمک خواهد کرد و در کنار آن منجر به پایداری اقتصادی و زیست‌محیطی نیز می‌شود. به همین خاطر باید امنیت را بالا ببریم و همان‌طور که می‌دانید این موارد همگی در کانون فعالیت‌ها ما قرار دارد.

قائم مقام مدیرکل حمل و نقل اتحادیه اروپا ادامه داد: در این خصوص لازم است که زمینه را برای رقابت سالم و برابر ایجاد کنیم و در کنار آن بتوانیم با افزایش همکاری با کشورهای مختلف شاهد نوین‌سازی و ارتقاء بنادر باشیم. به همین خاطر خوب است که بتوانیم در فعالیت‌های خودمان خودکارسازی را انجام و تبادل اطلاعات را داشته باشیم.

وی افزود: جهان در حال تحول بزرگی است و عصر دیجیتال را تجربه می‌کنیم. به همین خاطر فعالیت‌ها در این عرصه با نظارت بیشتری انجام می‌گیرد و در حوزه دریایی هم باید از این عرصه به بهترین شکل بهره گرفته شود. این تحولات بسیار سریع هستند و برای عقب نماندن باید سریع حرکت کرد و با آن سازگار شد.

باکران با تاکید بر اینکه تمرکز بالایی روی این موارد از سوی اتحادیه اروپا و قاره اروپا صورت گرفته گفت: در این فرصت و در این همایش می‌خواهیم جدا از تمرکز و صحبت روی اولویت‌های سیاسی بین ایران و اتحادیه اروپا به‌طور خاص و تخصصی اطلاعات بین دو طرف تبادل شود و در کنار هم با این چالش مواجه باشیم.

وی در پایان گفت: در همین زمینه از بخش خصوصی می‌خواهیم که با بخش حاکمیت و قانوگذار همراه باشد چرا که تلاش آن‌ها در تسریع فعالیت‌ها کمک شایانی خواهد بود.

نظر شما