شناسهٔ خبر: 61062 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هشدار به مه‌گرفتگی و کاهش دید در محورهای شمالی استان سمنان/کاهش ۳ تا ۹ درجه‌ای دمای هوا

جاده- مه گرفتگی- مسافرت- هواشناسی مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به بارش باران و برف در نواحی سردسیر و شمالی این استان درباره مه‌آلودگی و کاهش دید افقی در محورهای شمالی هشدار و از کاهش ۳ تا ۹ درجه‌ای دما در روزهای آینده در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از تسنیم، غلامرضا حسنی‌غربا گفت: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای هواشناسی و با تقویت سامانه‌های بارشی در استان بارش باران برای اغلب نقاط این استان پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بارش باران، و برف نیز پدیده غالب جوی برای نواحی شمالی، ارتفاعات و مناطق سردسیر استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: برای نواحی سردسیر و به‌ویژه محورهای شمالی مه‌آلودگی و کاهش دید افقی را شاهد هستیم.

حسنی‌غربا ز رانندگان خواست تا با توجه به بارش‌ها، لغزندگی جاد‌ه‌ها و همچنین مه‌آلودگی تمهیدات لازم را اندیشیده و با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در استان سمنان ادامه دارد تصریح کرد: بارش باران در اغلب نقاط طی امروز و فردا ادامه خواهد داشت و در نواحی کوهستانی و ارتفاعات نیز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزایش ابر و وزش باد را از دیگر پدیده‌های جوی حاکم بر آسمان استان عنوان کرد و گفت: دمای هوا نیز در روزهای آینده بین ۳ تا ۹ درجه کاهش می‌یابد.

حسنی‌غربا با اشاره به میزان بارش باران در روزهای گذشته در استان سمنان گفت: فولادمحله با چهار میلی‌متر بیشترین میزان بارندگی را در استان داشته است./

نظر شما