شناسهٔ خبر: 61080 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مسئول سیاستگذاری بندری اتحادیه اروپا عنوان کرد:

اتحادیه اروپا به دنبال همکاری سازنده با ایران است/ تبدیل کردن بنادر به بندرهای سبز از دیدگاه زیست‌محیطی

خوزه فرناندز گارسیا مسئول سیاستگذاری بندری اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا به دنبال دسترسی آزاد به خدمات بندری، شفاف سازی و همکاری با تمام کشورها از جمله ایران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خوزه فرناندز گارسیا در سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با همکاری اتحادیه اروپا برگزار شد، افزود: در مجموع کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیش از ۱۲۰۰ بندر تجاری دارند که طبق آخرین آمار ۳,۸ میلیارد تن کالا و ۴۰۰ میلیون مسافر سالانه از طریق این بنادر جابجا می‌شود.

وی ادامه داد: از جدیدترین به روز رسانی سیاستگذاری بندرها در اتحادیه اروپا می‌توان به همگام سازی و ارتباط هرچه بیشتر بنادر در اتحادیه اروپا و همچنین اتخاد تصمیم و سیاست‌های جنبی جداگانه برای هر کدام از بندرها با توجه به موقعیت و ویژگی های آن بندر اشاره کرد.

مسئول سیاستگذاری بندری اتحادیه اروپا اظهارداشت: یکی از موارد مهم در سیاستگذاری بنادر اتحادیه اروپا، تبدیل کردن بنادر به بندرهای سبز از دیدگاه زیست‌محیطی است. استفاده از تجهیزات همگام با محیط‌زیست در حوزه دریانوردی، استفاده از سوخت‌های پاک در صنعت حمل و نقل دریایی از رویکردها جدید برای تبدیل کردن بنادر به بنادر سبز به شمار می‌روند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، خوزه فرناندز گارسیا خاطرنشان کرد: قوانین مربوط به خدمات بندری در اتحادیه اروپا شامل مواردی نظیر دسترسی آزاد به خدمات بندری، شفاف‌سازی و هدف محوری و همکاری سازنده با تمام ارگان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های مشتاق به سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات در بنادر می‌شود.