شناسهٔ خبر: 6109 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از سوي شورايعالی معماری و شهرسازی؛

طرح‌های مصوب شهرهای عقدا – احمدآباد و مروست ابلاغ شد

مسعود جعفريان طرح‌های مصوب جامع تفصيلی شهرهای عقدا- احمدآباد و مروست از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، در اجراي ماده ۴۲ آيين نامه نحوه بررسي و تصويب طرح‌هاي توسعه و عمران، طرح‌هاي جامع تفصيلي شهرهاي عقدا و احمدآباد از توابع شهرستان اردكان و شهر مروست از توابع شهرستان خاتم از سوي دبيرخانه شورايعاي معماري و شهرسازي وزارت راه وشهرسازي در اسفند ماه سال گذشته جهت اجراء به رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان ابلاغ شد.

مديرشهرسازي و معماري اداره كل راه وشهرسازي استان يزد ضمن اعلام اين خبرگفت: طرح هاي مصوب جامع – تفصيلي سه شهر عقدا، احمدآباد اردكان و مروست كه تا افق ۱۴۰۵ پيش بيني وتهيه شده است، جهت تدفيق و اجراء توسط شهرداريهاي و ساير دستگاههاي ذيصلاح، در اواخر روزهاي پاياني سال ۹۳ از طريق دبيرخانه شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور به استاندار محترم يزد ابلاغ گرديده.

مسعود جعفريان افزود: بر اساس مساحت و حرايم شهر ها در طرح‌هاي ابلاغي، شهرداري‌هاي هر شهر طبق قانون مكلفند در برنامه توسعه و عمران شهر بر اساس ضوابط مقررات ابلاغ شده در طرح، ساخت و ساز هاي شهري  را كنترل  و نظارت نمايد و كليه مجوز ها و پروانه اي ساخت و ساز واجراي طرح هاي توسعه شهري را تدفيق دهند.  

 وي در خصوص مساحت طرح هاي مصوب افزود : مساحت طرح ها به تفكيك درشهر عقدا با وسعت ۱۸۹ هكتار در شهر احمدآباد ۲۰۱ هكتار و در شهرمروست ۲۵۹ هكتار است./

نظر شما