شناسهٔ خبر: 61152 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

گزارش پاياني سمینار لجستیک و حمل ونقل دریایی

تاكيد بر لزوم افزايش سرمایه‌گذاری بندری براي رفع چالش‌های جهانی

بیانیه سمینار آموزشی مشترک ایران-اتحادیه اروپا در زمینه حمل و نقل دریایی، بنادر و لجستیک با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی ایران و کمیسیون اتحادیه اروپا با تاكيد بر لزوم افزايش سرمایه‌گذاری بندری براي رفع چالش‌های جهانی پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سمینار آموزشی مشترک ایران-اتحادیه اروپا در زمینه حمل و نقل دریایی، بنادر و لجستیک با همکاری بین سازمان بنادر و دریانوردی ایران و کمیسیون اتحادیه اروپا در تاریخ ۱۲-۱۳ نوامبر ۲۰۱۸ (برابر با ۲۱ و ۲۲ آبان ۱۳۹۷) برگزار شد.

 ریاست هیأت کمیسیون اتحادیه اروپا برعهده مایا بکران؛ معاون مدیر کل حمل و نقل و ریاست هیأت ایرانی برعهده محمدعلی حسن‌زاده؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بود و طرفین در خصوص تحولات و چالش‌های موجود و موضوعات موردنظر در زمینه حمل و نقل دریایی، بنادر و لجستیک، به تبادل نظر پرداختند.

در سمینار آموزشی مشترک ایران-اتحادیه اروپا در زمینه حمل و نقل دریایی، بنادر و لجستیک طرفین ضمن توجه ویژه به موضوع حفاظت از محیط‌زیست دریایی، بر اهمیت استفاده از سوخت های جایگزین در بهبود عملکرد شناورها و همچنین تبادل متخصصین مربوطه تاکید شد و از ابتکار اخیر سازمان بین‌المللی دریانوردی(IMO)  برای کاهش انتشار دی اکسید کربن از کشتی‌ها، قدردانی و موافقت شد تا در این ارتباط به همکاری نزدیکتر در IMO  بپردازند.

 در این سمینار طرفین دیدگاه‌های مربوط به جنبه‌های نظارتی مربوط به بهبود عملیات و بهره‌وری بنادر را بررسی و بر اهمیت استفاده موثر از فن‌آوری‌های دیجیتال و هماهنگی بیشتر در زمینه حمل و نقل دریایی، زنجیره تامین و مباحث تخصصی آموزشی دریانوردی تاکید کردند.

 همچنین در سمینار آموزشی مشترک ایران-اتحادیه اروپا در زمینه حمل و نقل دریایی، بنادر و لجستیک در خصوص ایمنی دریایی، کمک فنی ارائه شده توسط آژانس ایمنی دریایی اروپا ( EMSA) در پروژه دریای سیاه و دریای خزر با هدف افزایش استانداردهای ایمنی، امنیتی و حفاظت از محیط زیست مورد تایید قرار گرفت.

 در این سمینار طرفین ضمن اعلام آمادگی برای ایجاد فرصت های بیشتر برای توسعه فعالیت‌های تجاری در منطقه و همچنین اشاره به پتانسیل‌های موجود برای همکاری‌های متقابل میان صنایع حمل و نقل دریایی، بنادر و لجستیک، از حضور و مشارکت صاحبان صنایع هر دو طرف در این خصوص استقبال شد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است در پایان این سمینار طرفین بر نیاز مبرم به سرمایه‌گذاری جهت تقویت کارایی بخش های بندری و دریایی در رفع چالش‌های جهانی تجارت بین‌المللی تأکید شد.