شناسهٔ خبر: 61154 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری خبر داد

افزایش محله‌های هدف بازآفريني به ۱۵ محله در چهار محال و بختیاری

داریوش حسینی مدیرکل راه و شهرسازی استان چهار محال و بختیاری با اشاره به مصوبه ستاد بازآفرینی در استان گفت: با توجه به مطالعات انجام شده در حال اولویت‌بندی هستیم تا در ستاد بازآفرینی سهم هر شهرستان هم مشخص شود و قرار است در برنامه سال ۹۸ نیز ۹ محله به ۱۵ محله افزایش پیدا کند.

داریوش حسینی، مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در سفر اخیر آقای عشایری به استان و سندی که تشکیل شد، با توجه به ۲۷۰ محله‌ای که تعریف شد، در استان هم چندین محله در نظر گرفته شده است و مصوبه ستاد بازآفرینی را برای اجرا در محله‌های هدف در نظر داریم.

وی افزود: در موضوع خدمات روبنایی که در سال‌های قبل درباره سکونت‌گاه‌های غیررسمی پی‌گیری شد، چندین پروژه را امسال افتتاح کرده‌ایم و با توجه به ابلاغی که از ستاد بازآفرینی به استان شد، حدود ۶۲ میلیارد تومان اعتبار تعلق گرفت که با توجه به مطالعات در حال اولویت‌بندی هستیم تا در ستاد بازآفرینی سهم هر شهرستان هم مشخص شود.

این مدیراستانی با اشاره به محله‌های شناسایی شده توضیح داد: تاکنون ۹ محله در استان شناسایی شده است که هم شامل سکونت‌گاه‌های غیررسمی و هم بافت‌های ناکارآمد است. درصددیم به سکونت‌گاه‌های غیر رسمی مرکز استان نیز سر و سامان دهیم و مقرر است در برنامه سال ۹۸ نیز ۹ محله به ۱۵ محله افزایش پیدا کند.

حسینی درباره وضعیت پروژه راه‌آهن اصفهان به شهرکرد نیز توضیح داد: راه‌آهن اصفهان شهر کرد اجرا شده است و بخشی از پروژه ادامه‌دار است و پیمانکار با توجه به اتمام قرارداد، مناقصه جدید برگزار شده و پیمانکار هم مشخص شده است و به زودی عملیات اجرایی آغاز می‌شود. این پروژه از پروژه‌های ملی کشور است که شرکت ساخت دارد پی‌گیری می‌کند./