شناسهٔ خبر: 61224 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در نشست تخصصی ستاد مديريت حمل‌و‌نقل و سوخت كشور:

سرپرست جدید ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت كشور معرفی شد/ تدوین دستورالعمل تأسیس، فعالیت، نظارت و لغو پروانه مراكز اسقاط

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای طی مراسمی از خدمات ارزنده مهدی نیكدار تقدیر و داریوش امانی عضو هیات عامل سازمان را با حفظ سمت به عنوان سرپرست جدید ستاد مدیریت حمل‌و‌نقل و سوخت كشور معرفی كرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ​مراسم معارفه سرپرست جدید ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور هم‌زمان با برگزاری نشست تخصصی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور، در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با حضور در نشست تخصصی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور، از خدمات ارزنده مهدی نیكدار رئیس سابق ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تقدیر كرد و داریوش امانی  عضو هیات عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را با حفظ سمت به عنوان سرپرست جدید ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور معرفی كرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت:از زمان شكل‌گیری ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت در وزارت راه و شهرسازی با مسئولیت مهندس نیكدار اقدامات شاخص و ارزشمندی در این ستاد صورت گرفته است كه قابل تقدیر است و امید آن است با ادامه روند همكاری سایر دستگاه‌ها، برنامه‌های در دست اقدام به نحو خوبی اجرا و به نتیجه برسد.

وی با بیان این كه بخش حمل و نقل كالا در كشور اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد كشور ایفا می‌كند، افزود:رسیدگی به مشكلات این بخش و رانندگان و مالكین خودروهای فرسوده از اولویت‌‌های اصلی ستاد حمل و نقل و سوخت كشور است و با حل و فصل مشكلات موجود، تحول قابل توجهی در حمل و نقل كالا ایجاد می‌شود.

براساس این گزارش، مهدی نیكدار رئیس سابق ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، در این نشست، گزارشی از روند اقدامات این ستاد در زمینه نظارت بر فعالیت مراكز اسقاط در كشور ارایه كرد و افزود:آن چه در سال‌های گذشته در زمینه تأسیس مراكز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده انجام گرفته است، از یكپارچگی لازم بین دستگاهی برخوردار نبوده كه مهم‌ترین علت آن نبودن مجموعه مدون از قوانین و مصوبات در زمینه تأسیس، فعالیت و چگونگی برخورد با تخلفات مراكز اسقاط و بازیافت خودورهای فرسوده بوده است.

نیكدار در ادامه اظهار داشت:در این راستا، دستورالعمل تأسیس، فعالیت، نظارت و لغو پروانه مراكز اسقاط و بازیافت وسایل‌نقلیه فرسوده تدوین شد و پس از اعلام نظر دستگاه‌های ذی‌ربط، به تصویب رسید.

وی خاطرنشان كرد:با اجرایی شدن این دستورالعمل از سوی كارشناسان و متولیان مراكز اسقاط در ادارات كل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر كشور، ساماندهی مراكز اسقاط موجود كشور تحقق می‌یابد و تأسیس اصولی مراكز جدید اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده در سطح كشور انجام می‌شود.

گفتنی است در این نشست،‌ اعضای هیأت عامل، معاونین و جمعی از مدیران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون فنی و مهندس پلیس راهور ناجا، رئیس انجمن صنفی مراكز اسقاط، نمایندگان مراكز اسقاط در استان‌های سراسر كشور حضور داشتند و نظرها و پیشنهادهای راهبردی در زمینه دستورالعمل یادشده ارایه كردند.