شناسهٔ خبر: 61264 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جشنواره هم‌پیمانی رانندگان حرفه‌ای حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شد

امضا تفاهم‌نامه ایمن‌سازی پنج مدرسه حاشیه راه‌های خراسان جنوبی

جعفر شهامت تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و آموزش‌وپروش استان خراسان جنوبی به منظور ایمن‌سازی پنج مدرسه واقع در حاشیه‌جاده به ارزش ۸۵۰ میلیون تومان در جریان برگزاری جشنواره هم‌پیمانی رانندگان حرفه‌ای حمل‌ونقل جاده‌ای به امضا رسید.

به  گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان در جشنواره هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه‌ای حمل‌و‌نقل جاده‌ای و ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان از اختصاص 850 میلیون تومان برای ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها خبر داد و گفت: این اعتبار برای ایمن سازی ۵ مدرسه در حاشیه راه های خراسان جنوبی هزینه می‌شود که هر مدرسه بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد.

شهامت افزود: مهم ترین کار برای کاهش تلفات جاده ای که عامل اصلی آن معمولا عامل انسانی است، آموزش از پایه در مدارس است که تا کنون با برگزاری دوره های به بیش از ۳۰ هزار دانش آموز به صورت عملی مفاهیم و تجربیات لازم را آموزش دادیم.

در این مراسم همچنین تفاهم نامه همکاری برای ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و آموزش و پرورش استان منعقد شد.

رئیس انجمن طرفداران ایمنی راه های کشور هم در این مراسم ضمن قدردانی از امضای تفاهم نامه برای ایمن سازی مدارس در خراسان جنوبی بر ضرورت ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها تاکید کرد.
بخارایی گفت: سازمان راهداری از سال ۸۷ تا کنون بیش از ۱۵ هزار مدرسه را در حاشیه راه ها ایمن سازی کرده و آموزش های مختلف را به دانش آموزان داده است.

بخارایی در خصوص اهمیت نقش رانندگان در ایمنی راه ها هم گفت : مهم ترین شاخص حمل و نقل ما ، ایمنی است و رانندگان حرفه ای نقش مهمی در ایمنی راه ها دارند و ما هر ۲ سال از رانندگان حرفه ای در کشور تجلیل می کنیم که رانندگان منتخب استان خراسان جنوبی و سایر استان های کشور هم امسال ۱۴ اسفند در تهران تجلیل خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم ضمن تأکید بر لزوم ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها از رانندگانی که رعایت عبور دانش آموزان را در خیابان ها و معابر می کنند تشکر و قدردانی کرد.
واقعی افزود : هم اکنون ۱۴ هزار دانش آموز در ۱۹۶ مدرسه در حاشیه راه های استان مشغول به تحصیلند.

علوی مقدم، معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه ۷ درصد تولید ناخالص ملی کشور ما در تصادفات به هدر می رود گفت : راه ایمن، وسیله حمل و نقل استاندارد و رانندگانی که دارای سلامت روحی باشند و ایمن برانند، مثلث یک حمل و نقل خوب را تشکیل می دهند که با دقت و آموزش می توان این سه ضلع را در کنار هم قرار داد و متصل کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان هم گفت : ماموران انتظامی با حضور شبانه روزی در معابر شهری و جاده ای تمام تلاش خود را برای ایمنی راه ها و افزایش رفاه مردم می کنند.

دادگر به آمار تصادفات امسال و تلفات کودکان اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۵ درصد عامل تصادفات عامل انسانی و عمده تصادفات در جاده های کم عرض فرعی است و در تصادفات سال ۹۷ خراسان جنوبی، ۵ نفر فوتی و ۳۱۹ زخمی ۱ تا ۱۵ سال داشتیم.

وی گفت : تاکنون دوره هایی را برای ۱۴ هزار و ۲۸۹ نفر از دانش آموزان، بیش از ۲ هزار نونهال در مهدهای کودک و برای ۳۷۶ نفر در مساجد استان در خصوص کاهش حوادث رانندگی و عبور و مرور برگزار کرده ایم.
در پایان این مراسم از تعدادی از رانندگان حرفه ای استان تجلیل شد.