شناسهٔ خبر: 61265 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

استاندار البرز خبر داد

پیشرفت ۹۲ درصدی ادامه پروژه بزرگراه همت در البرز/ رفع مشکلات پروژه با همکاری معاون وزیر راه و شهرسازی

بازدید معاون اول رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی از آزادراه همت-کرج استاندار البرز طی بازدید از روند پیشرفت پروژه بزگراه همت در البرز گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ادامه بزرگراه همت از ۹۲ درصد گذر کرده است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز، محمدعلی نجفی، در بازدید از روند پیشرفت پروژه ادامه بزرگراه همت با بیان اینکه این پروژه به لحاظ اهمیت ملی به صورت مرتب و مستمر رصد می شود، افزود: طی بازدیدهایی که صورت می گیرد، موانع کار احصا شده و تدابیر لازم برای رفع آنها اتخاذ می شود.

وی ادامه داد: حدود ۲ هفته قبل به دلیل عدم ارسال قرارداد، مانعی در راه پیشرفت این پروژه ایجاد و منجر به تعطیلی موقت ادامه همت شده بود.

نجفی گفت: با پیگیری های صورت گرفته از استان و برگزاری جلسات در سازمان برنامه و بودجه با حضور معاونان وزیر راه، اکنون مشکلات حل شده و قرارداد مربوطه در حال ابلاغ است.

وی افزود: اکنون پیمانکار پس از توقفی کوتاه، فعالیت خود را با جدیت آغاز کرده است.

استاندار البرز اضافه کرد: بر اساس گزارش های ارائه شده در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ادامه بزرگراه همت از ۹۲ درصد گذر کرده است.

وی گفت: با این روند و طبق تعهدات پیمانکار در صورت عدم بروز موانع جدی، یکی از قطعه های این پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

نجفی با بیان اینکه راه های البرز محل عبور حدود ۱۴ استان کشور است، افزود: بار سنگین ترافیک ملی در راه‌های این استان علاوه بر افزایش استهلاک و هزینه سوخت، آلودگی هوای البرز را نیز تشدید می‌کند که با توسعه راه ها می توان این بار را کاهش داد.

گفتنی است ، پروژه آزاد راه شهدای البرز از سال ۸۹ آغاز شد، طول این پروژه ۱۴.۵ کیلومتر است که از انتهای حوزه استحفاظی منطقه ۲۲ شهرداری تهران آغاز شده و با عبور از محدوده استان البرز در جاده چالوس به منطقه خط ۴ حصار رسیده و در ادامه نیز به پروژه کنارگذر شمالی کرج متصل می شود. این طرح را می توان تکمیل کریدور بین المللی شرق به غرب و روان سازی وکاهش ترافیک محور تهران- کرج دانست ، همچنین کاهش بار ترافیکی محور درون شهری کرج با اتصال به محور جدید جاده چالوس و کلاک در ۲ مسیر رفت و برگشت همراه خواهد بود.

شایان ذکر است ، در پروژه همت حدود ۳۵۰۰ نفر مشغول به کار هستند و در هر مقطع افراد جدیدی نیز وارد عمل می شوند.

نجفی استاندار البرز از بدو ورود به این استان با اشراف کامل به اهمیت این پروژه، طی بازدیدهای مستمر و پیگیری های مجدانه، روند تکمیل ادامه همت در البرز را با تعاملات ملی و استانی تسریع کرد.