شناسهٔ خبر: 61280 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گریوانی اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری ۱۰۴۱ میلیارد ریالی بخش خصوصی در گلبهار

هومن گریوانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: در ۲ سال گذشته قرارداد اجرای ۳ پروژه مشارکتی به ارزش ۵۲۲ میلیارد ریال، ۳ پروژه سرمایه گذاری به ارزش۲۴۰ میلیارد ریال و ۲ تفاهم نامه به ارزش ۲۷۹ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی منعقد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید گلبهار، هومن گریوانی با بیان این مطلب گفت: با توجه به نیاز شهر گلبهار به احداث و ایجاد فضاهای تجاری-اداری از مهر ماه ۹۵ تاکنون، ۳ قرارداد مشارکتی به ارزش ۵۲۲ میلیارد ریال منعقد و در مرحله اجرا قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۳ پروژه تجاری دیگر به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال با مشارکت مستقیم بخش خصوصی در گلبهار اجرا و به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ تفاهم نامه دیگر نیز در جهت احداث پروژه های خدماتی با ارزش ۲۷۹ میلیارد ریال منعقد شده است، گفت: یکی از این تفاهم نامه ها در خصوص اجرای مرکز محله با کاربری های آموزشی، ورزشی و تجاری است و مورد دیگر با کاربری تجاری-اداری می باشد.

وی تصریح کرد: دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی شناخته شده در جهت معرفی فرصت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه و انعقاد قرارداد با مشاوران اقتصادی توانمند جهت تعریف پروژه های کلان شهری و فراشهری از اقدامات این حوزه است.

وی با اشاره به پروژه های دارای مطالعات اقتصادی و بسته سرمایه گذاری موجود در گلبهار گفت: این پروژه ها با کاربری های مختلف تجاری، تجاری -اداری، بهداشتی-درمانی، توریستی-تفریحی، ورزشی، مسکونی، اقامتی به تعداد ۲۵ پروژه و با ارزش سرمایه گذاری بیش از ۱۵۰۰۰ میلیارد ریال در مقیاس محله-ناحیه-منطقه-شهر و فراشهری قابلیت اجرایی دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با اشاره به اینکه برنامه ریزی مدونی از سوی واحد سرمایه گذاری این شرکت در جهت جذب سرمایه گذار و همچنین معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حال انجام است، افزود: شناسایی فرصت های واجد ارزش سرمایه گذاری در شهر و انجام مطالعات اقتصادی و همچنین پیگیری در جهت تدوین بسته مشوق های سرمایه گذاری از مهم ترین این اقدامات بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه این شرکت بسته های مختلفی را برای حمایت از سرمایه گذاران در نظر گرفته است، اظهار داشت: انواع مدل های مشارکتی، تهیه مطالعات اقتصادی برای هر یک از پروژه ها، اخذ مجوز و دریافت پروانه از شهرداری پشتیبانی  از سرمایه گذار در مراحل اجرای کار از مهم ترین موارد حمایتی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: زمینی به مساحت ۵۰ هکتار از اراضی موجود در حریم شهر برای احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی خورشیدی در جهت استفاده از انرژی های تجدید پذیر امکان سنجی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف ایجاد شهر جدید گلبهار ارائه خدمات عالی تخصصی می باشد احداث یک بیمارستان فوق تخصصی به منظور ارائه خدمات درمانی با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته که در این راستا جلسات متعددی با سرمایه گذاران خارجی و داخلی برگزار شده است./