شناسهٔ خبر: 61292 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راه وشهرسازی لامرد خبر داد

پایان عملیات شاتکریت لایه اول تونل شهید باقری لامرد

بازدید یاسر ملایی رییس اداره راه و شهرسازی لامرد از اتمام عملیات لایه اول شاتکریت تونل شهید باقری لامرد خبرداد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان ، یاسر ملایی رییس اداره راه وشهرسازی لامرد از اتمام عملیات لایه اول شاتکریت تونل شهید باقری لامرد خبرداد .

ملایی با بیان اینکه: تونل شهید باقری لامرد به طول ۲۶۵۰ متر بزرگترین تونل جنوب کشور به حساب می آید ،افزود: با احداث این تونل گردنه صعب العبور چاه شور به طور کامل حذف شده و دسترسی مردم منطقه به مرکز شهرستان لامرد و منطقه انرژی بر عسلویه هموار می‌سازد.

وی اظهار داشت: تونل شهید باقری در قطعه یک محور لامرد خنج واقع شده که خوشبختانه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است و قطعه دوم به طول ۲۴ کیلومتر و قطعه سوم  این محور نیز به طول۲۳کیلومتر  است که در حال حاضر هر سه قطعه فعال است.

رییس اداره راه وشهرسازی لامرد افزود: با اتمام این سه قطعه مسیر لامرد به خنج ۵۰ کیلومتر کاهش می یابد و همچنین چند گردنه و نقطه پرحادثه در این مسیر حذف خواهد شد.

یاسر ملایی خاطر نشان کرد : در حال حاضر عملیات حفاری و آسفالت تونل شهید باقری به اتمام رسیده و برای احداث روشنایی این تونل تشریفات مناقصه آن در حال انجام است  و امیدواریم با اتمام لایه دوم شاتکریت این تونل را افتتاح نماییم.