شناسهٔ خبر: 61319 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری خبر داد

آخرین وضعیت ریزش تونل کارون ۴ در چهارمحال و بختیاری/بازگشایی تونل بعد از دو بار ریزش

ریزش معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری درباره ریزش‌برداری تونل کارون ۴ و آخرین وضعیت بازگشایی محورهای درگیر در استان گفت: پلیس به موقع از محور یاسوج همه ترافیک را عبور داده بود و از سمت چهارمحال خودرویی نماند و تردد عادی در محور شهرکرد-بروجن- لردگان-ایذه برقرار شد.

نبینی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: اوایل روز جمعه حدود ۳ تا ۴ صبح گشت‌های راهداری به اتفاق پلیس در شهرکرد به سمت کارون ۴ در حال تردد بودند که گالری ورودی و انتهایی دو تونل انتهای حوزه استان چهارمحال با خوزستان دچار مشکل شد و پس از بررسی‌ها مشخص می‌شود که ریزش کوه باعث شده که بین این دو تونل مسدود شود و دو سنگ بزرگ در حین برخورد با گالری سبب شده دو نقطه گالری شکسته شود و سنگ به داخل محور بیفتد.  

وی افزود: پس از هماهنگی با پلیس راه خوزستان مقرر شد محور از دو طرف مسدود شود و اکیپ راهداری حدود ۳ و نیم صبح در محل حاضر شد و شروع به ریزش‌برداری کردند و به علت شکسته شدن آرموتورها بازگشایی به طول انجامید.

نبینی توضیح داد: مجددا در حین بازگشایی محور، ریزش آغاز شد و اکیپ‌ها به داخل تونل رفتند و مجددا ریزش‌برداری را آغاز کردند. تا ساعت ۸ صب تونل تخلیه و مجددا محوربازگشایی شد و تردد در داخل تونل به حالت عادی در آمد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خوشبختانه در آن ساعت داخل محور خالی بود و کسی آسیب ندید و پلیس به موقع از محور یاسوج همه ترافیک راعبور داده بود و از سمت چهارمحال خودرویی نمانده بود، ولی از سمت خوزستان بعد از بازگشایی محور مشخص شد که اتوبوس‌های زیادی پشت محورمانده بودند.

محور شهرکرد-بروجن- لردگان-ایذه بنادر جنوبی کشور را به فلات مرکزی ایران متصل می‌کند./