شناسهٔ خبر: 61345 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی اعلام کرد

ترانزیت ۵میلیون و ۷۷۵ هزار تن كالا در شش ماه اول ۹۷ از مرزهای كشور

کامیون مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی گفت: بیش از ۵ میلیون و ۷۷۵هزار تن كالا از ۳۲ مرز فعال زمینی و آبی كشور در ۶ ماه سال جاری ترانزیت شد كه این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفیسی مدیركل دفتر ترانزیت و حمل نقل بین المللی این سازمان با اعلام این خبر، افزود:طی مدت مذكور از مجموع كالاهای ترانزیت شده،۲ میلیون و ۳۱۳هزار تن را مواد نفتی و ۳ میلیون و ۴۶۱هزار تن را مواد غیرنفتی تشكیل داده‌اند كه عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی كالاهایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدكی ، انواع پنبه، محصولات كشاورزی و مواد غذایی بوده است.

مدیركل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی افزود: در مدت زمان یاد شده، از میان مرزهای كشور، بندر شهید رجایی با یك میلیون و ۶۸۱ هزار تن معادل ۲۹  درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود كالا به شمار می‌رود. پس از آن مرزهای پرویزخان با  ۲۴  درصد و باشماق با  ۱۰درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی بیشترین حجم تردد كامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام كرد و افزود: بیشترین حجم مسیرهای پرتردد كالا از مرزهای كشور طی مدت مذكور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و باشماق به مرز بندر امام بوده است.

وی تصریح كرد: در پی اقدامات و هماهنگی های صورت گرفته از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با سایر سازمانهای ذیربط و برنامه‌ریزی و فعال نمودن مناسبات ترانزیتی و حمل و نقلی با كشورهای منطقه، همچنین تعامل و همكاری بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل بین‌المللی در كشور،به رغم اعمال فشار و محدودیت آمریكا به برخی از كشورهای منطقه ،آمار ترانزیت افزایش یافته است.

 

نظر شما