شناسهٔ خبر: 61370 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها:

پروژه‌های فرودگاهی کشور با سرعت مناسب فعالند/ برنامه ريزی برای استفاده از آسفالت پليمری در تمام فرودگاه‌های پرتردد

محمدرضا زحمتکشان سرپرست اداره کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها از پيشرفت مطلوب پروژه‌های فرودگاهی کشور با وجود شرايط خاص اقتصادی و تحريم‌های اخير خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران، محمدرضا زحمتكشان با اعلام اين خبر عنوان كرد: از ابتداي سال جاري تلاش كرده ايم كه با وجود شرايط اقتصادي، تحريم ها و گران شدن اجناس با استفاده از راهكارهاي مناسب و نقدينگي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران پروژه هاي عمراني فرودگاهي را فعال نگه داريم. خوشبختانه نه تنها هيچ پروژه اي تعطيل نشد بلكه چندين پروژه جديد را آغاز كرديم و اميدواريم با ثبات بازار و اعلام تعديل هاي قطعي از سوي سازمان برنامه و بودجه طرح هاي در حال اجرا با سرعت بيشتري تكميل شوند.

وي همچنين از برنامه ريزي براي اجراي سامانه مديريت روسازي فرودگاه ها (APMS) در سال آينده خبر داد و گفت: با اجراي اين طرح مانيتورينگ و بررسي دايمي وضعيت روسازي سطوح پروازي و باند به صورت ديجيتال انجام مي شود و مي توانيم با كمترين وقفه زماني ميزان ترك هاي پيش آمده را بررسي كنيم و در نهايت  پيش از بروز خسارت هاي بالا وضعيت روسازي را كنترل و براي بهسازي اقدام كنيم.

سرپرست اداره كل عمران و توسعه فرودگاه ها همچنين با بيان اينكه تجربه استفاده از آسفالت پليمري در سه فرودگاه اصفهان، شيراز و زاهدان موفقيت آميز بوده است، عنوان كرد: آسفالت هاي پليمري نسبت به ساير آسفالت ها گران هستند ولي با استفاده از آنها عمر مفيد روكش باند و سطوح پروازي دو برابر مي شود. استفاده از مواد پليمري در آسفالت از ترك خوردن و فرسودگي زودرس آن جلوگيري مي كند و مقاومت آسفالت را در دماي پايين بهبود مي دهد. همچنين حالت چسبندگي آسفالت را افزايش مي دهد و از تغییر شکل آن در دماي بالا جلوگيري مي كند.

زحمتكشان با بيان اينكه در بهسازي فرودگاه كرمانشاه از آسفالت پليمري استفاده مي شود از احتمال بالاي به كارگيري اين آسفالت در بهسازي باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد خبر داد.

نظر شما