شناسهٔ خبر: 61373 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

ورود سامانه بارشی جدید از جنوب کشور / افزایش سطح آلاینده‌ها در تهران، اصفهان و اراک طی سه روز آینده

آب و هوا امروز و فردا دوشنبه در سواحل دریای خزر و به خصوص در روز دوشنبه در استان‌های خراسان شمالی و اردبیل افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز و فردا دوشنبه در سواحل دریای خزر و به خصوص در روز دوشنبه در استان‌های خراسان شمالی و اردبیل افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

لازم به ذکر است طی سه روز آینده به تدریج روند افزایش آلاینده‌ها در برخی شهرهای پرجمعیت و صنعتی کشور به ویژه تهران، اصفهان و اراک پیش‌بینی می‌شود.

برای روز سه‌شنبه سامانه جدیدی از سمت جنوب کشور وارد ایران خواهد شد و در این روز به سبب بارش‌های پراکنده گاهی با رعدوبرق و وزش نسبتا باد شدید در مناطق جنوبی کشور شاهد خواهیم بود.

این پدیده در استان‌های بوشهر، جنوب اصفهان و به تدریج در بخش‌هایی از کرمان و هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

براساس بررسی‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز تا روز سه‌شنبه به سبب وزش باد شدید، مناطق مرکزی و شرق خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج است و ارتفاع موج به حدود یک و نیم تا دو متر متر خواهد رسید.

همچنین با ورود سامانه بارشی از جنوب به کشور از اواخر وقت فردا دوشنبه و طی روز سه‌شنبه در مناطق غربی و مرکزی خلیج فارس افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

از این رو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک بعمل آید و از شنا کردن در سواحل و بکارگیری قایق‌های تفریحی و سبک جلوگیری شود.

تهران امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری داشت و در مقابل کمینه دمای امروز پایتخت که ۷ درجه بالای صفر بالاترین میزان دما به ۱۸ درجه رسید. برای تهران این پیش‌بینی وجود دارد که طی دو روز آینده همین شرایط وجود داشته باشد و آسمانی صاف در بعضی اوقات افزایش ابر را تجربه کند. طی این دو روز حداقل دما برای تهران ۶ و بیشترین دما ۱۶ درجه پیش‌بینی شده است.

امروز سردترین مرکز استان کرمانشاه بود که کمینه دمای منفی ۳ درجه در آن به ثبت رسید. گرم ترین مرکز استان هم بندرعباس با دمای ۳۱ درجه بالای صفر بود و بعد از آن اهواز و زاهدان با ثبت دمای ۲۵ و ۲۴ درجه به ترتیب دیگر مراکز گرم کشور بودند.

دمای و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما