شناسهٔ خبر: 61402 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان بیان کرد:

نبود اعتبار علت نیمه تمام ماندن طرح محور قم - جعفریه است

عباس فراهانی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: طرح دو بانده شدن محور قم - جعفریه که از سال ۹۱ آغاز شده به علت نبود اعتبار نیمه تمام مانده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ، عباس فراهانی توضیح داد: محور قم - جعفریه به طول ۳۸ کیلومتر شامل چهار قطعه است که سه قطعه آن به بهره برداری رسیده و قطعه چهارم به طول چهار کیلومتر حد فاصل شهر جعفریه تا انتهای حوزه استحفاظی استان قم(اتصال به آزادراه ساوه - سلفچگان) با پیشرفت فیزیکی ۷۰درصد، در حال اجرا می باشد.

وی خاطرنشان کرد: قطعه نخست این طرح از پل راه آهن تا سه راهی قلعه سنگی به طول ۱۰.۵ کیلومتر با هزینه ۱۱۰ میلیارد ریال در فروردین سال ۹۵ راه اندازی شد و قطعه دوم این محور نیز از سه راهی قلعه سنگی تا ایستگاه فشار شکن شهید مهدوی به طول هشت کیلومتر با هزینه ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال، در مهرماه سال گذشته به بهره برداری رسید.

به گفته وی، قطعه سوم نیز از ایستگاه فشار شکن شهید مهدوی تا پل طغرود به طول هفت کیلومتر تعریف شده است که با هزینه ۶۵ میلیارد ریال در مهرماه سال ۱۳۹۶ تکمیل شد.

فراهانی بیان کرد: در حال حاضر ۵۰ میلیارد ریال به پیمانکاران قطعات اول، دوم و سوم بدهکار هستیم و ۶۰ میلیارد ریال نیز برای اتمام قطعه چهارم مورد نیاز می باشد.

وی گفت: بنابر اعلام پلیس راه، از زمانی که محور قم - جعفریه دو بانده شده است، بار ترافیکی این محور ۵۰ درصد افزایش و میزان تصادف ها ۲۰ درصد کاهش یافته است.

معاون مهندسی و ساخت در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به بهره برداری از آزادراه حرم تا حرم (قطعه قم - گرمسار) و افزایش حجم ترافیک عبوری استان های غربی و شمال غربی به قم، راه اندازی محور قم - جعفریه موجب کاهش حوادث جاده ای و هزینه های مربوط به استهلاک و سوخت و صرفه جویی در زمان شده است و طول این محور در مقایسه با مسیر ساوه - سلفچگان - قم، ۲۰ کیلومتر نزدیک تر است.

نظر شما