شناسهٔ خبر: 61430 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش حدود ۴ هزار میلیارد ریال در استان اصفهان

حمیدرضا امیرخانی سرپرست اين اداره كل با توجه به لزوم حفظ و حراست از اراضي سازمان ملي زمين و مسكن به عنوان اراضي دولتي در استان گفت: طي سه سال گذشته و از زمان آغاز به كار يگان حفاظت از اراضي راه وشهرسازي استان، ۳۲۳ مورد از اراضي دولتي در قالب رفع تصرف از اراضي و اجراي احكام قضايي به دولت بازگردانده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه وشهرسازي استان اصفهان، حميدرضا اميرخاني سرپرست اين اداره كل با توجه به لزوم حفظ و حراست از اراضي سازمان ملي زمين و مسكن به عنوان اراضي دولتي در استان گفت: طي سه سال گذشته و از زمان آغاز به كار يگان حفاظت از اراضي راه وشهرسازي استان، ۳۲۳ مورد از اراضي دولتي به ارزش حدود ۴۰۰۰ ميليارد ريال در قالب رفع تصرف از اراضي و اجراي احكام قضايي به دولت بازگردانده شده است.

اميرخاني با اعلام جزئيات اين خبر اظهار داشت: ۱۸۰ مورد از اين اراضي به مساحت بيش از ۲ ميليون و ۱۰۰ هزار مترمربع به ارزش بيش از ۱۴۰۰ ميليارد ريال طي سالهاي ۹۵ تا ۹۷ رفع تصرف شده كه ۶۶ مورد آن طي سالجاري به ارزش بيش از ۵۳۰ ميليارد ريال بوده است.

وي درخصوص اجراي احكام قضايي يگان حفاظت اراضي استان به منظور رفع تصرف از اراضي دولتي نيز بيان داشت: ۱۴۳ مورد اجراي احكام قضايي به مساحت حدود ۳ ميليون و ۷۰۰ هزار مترمربع به ارزش بيش از ۲۵۷۰ ميليارد ريال طي اين سالها اجرا شده كه ۶۳ مورد آن طي سالجاري اجرايي شده است.

گفتني است اين اراضي در شهرهاي كاشان، سميرم، اردستان، مباركه، شهرضا، آران وبيدگل، نيك آباد، كوهپايه، فريدن، بويين مياندشت، نايين، شاهين شهر، لنجان، نجف آباد، نطنز، خوروبيابانك، اصفهان، خوانسار، گلپايگان، فريدونشهر، چادگان و دهاقان رفع تصرف و به دولت جمهوري اسلامي بازگردانده شده است.

 

نظر شما