شناسهٔ خبر: 61433 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان هرمزگان صورت گرفت:

تصویب طرح تفصيلي شهر سرگز احمدی در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران

ابراهیم رستم گورانی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از تصویب طرح تفصیلی شهر سرگز احمدی در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی استان هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی با اشاره به ابلاغ این مصوبه عنوان کرد: به منظور بررسي مسائل و مشكلات شهر، دغدغه هاي شهرداري و شوراي شهر سرگزاحمدی همچنین ظرفيت هاي پيش روي اين شهر به دلیل نوپا بودن انها، جلسه کمیته فنی کمیسیون ماده پنج قانون شورایعالی شهرسازی و معماری با طرح این موضوع برگزار شد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم با تصويب اين طرح ها در شورايعالي شهرسازي و معماري ايران بتوانيم از ظرفيت هاي موجود در اين طرح ها جهت حل مشكلات شهروندان استفاده و از سوی دیگر بتوانيم در مباحث خدماتي، سرمايه گذاري و درآمدهاي پايدار براي شهرداريها استفاده کنیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: مهمترين دغدغه اعضاي شورا و شهردار شهر سرگز  استفاده از اراضي دولتي در بحث مسكوني و خدماتي است كه با توجه به موقعيت این شهر نسبت به شهر حاجی آباد بتوان خدماتي را در اين شهر جهت رفاه شهروندان و جلوگيري از مهاجرت، همچنين رفت و آمد هاي غير ضروري به شهر اصلي ارائه کرد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان تشریح کرد: تمام تلاش ما در بررسي مسائل و مشكلات بر اين است كه بتوانيم درآمدهاي پايدار شهرداری را افزايش دهيم تا در اين خصوص شهرداريها بتوانند با توجه به درآمدهاي مذكور در راستاي زيرساخت هاي شهر فعاليت داشته باشند.

گوراني با بیان اینکه زمان زیادی از ارتقای سرگزاحمدی به شهر نمی گذرد، بیان کرد: ضرورت برنامه ریزی برای توسعه شهر تازه تاسيس و لزوم خدمات رسانی بیشتر در قالب طرح هاي توسعه و عمران شهري بالاخص طرح جامع و تفصیلی این شهر بر كسي پوشيده نيست لذا با انجام مطالعات مذكور به اين اهداف در افق ۱۰ ساله طرح خواهيم رسيد.

وی در تشریح جزئیات طرح توسعه و عمران (جامع) و تفصيلي شهر سرگزاحمدی گفت: این شهر در سال ۹۰ داراي ۱۱۷۰ نفر جمعیت بوده است كه در افق ۱۴۰۵ با محدوده اي به ميزان ۱۳۵ هكتار و جمعيت ۲۰۰۰ نفر پيش بيني شده است .

این مقام مسئول با بیان اینکه نرخ رشد پيشنهادي در اين دوره ۷/۴درصد است، خاطرنشان کرد: مساحت حريم پيشنهادي اين شهر نیز ۹۲۵ هکتار است که در آن با توجه به وجود پتانسيل هاي بالقوه طبيعي نقش و عملكرد غالب گردشگري و کشاورزی نیز ديده شده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان عنوان نمود: استراتژي اصلي در طراحي اين شهر، الگوي توسعه درون زا و استفاده حداكثر از زمين و صرفه اقتصادي است.

گوراني پيرو برگزاري اين جلسه اظهار اميدواري داشت: با توجه به اهميت اين طرح جهت اجراي پروژه هاي عمراني و ساخت و ساز در اين شهر ، تا اواخر پاییز سال ۹۷ طرح تفصيلي شهرسرگزاحمدی به تصويب مراجع ذيربط خواهد رسيد.

نظر شما