شناسهٔ خبر: 61470 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد:

نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز طی امروز و فردا مواج است

هواشناسي دريايي سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای از مواج بودن نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان هواشناسی کشور ویژه هواشناسی دریایی، امروز نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و روز چهارشنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج بوده و ارتفاع موج در این نواحی بین یک و نیم تا دو متر پیش بینی می شود.

از این رو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک بعمل آید و از شنا کردن در سواحل و بکارگیری قایقهای تفریحی و سبک جلوگیری شود.

سازمان هواشناسی همچنین در اطلاعیه گذشته خود  اعلام کرده بود که تا روز سه شنبه به سبب وزش باد شدید، مناطق مرکزی و شرق خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج پیش بینی می شود و ارتفاع موج به حدود یک و نیم تا دو متر متر خواهد رسید.

گفتنی است با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب به کشور از اواخر وقت روز دوشنبه  و طی روز سه شنبه در مناطق غربی و مرکزی  خلیج فارس افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعد وبرق  و افزایش ارتفاع موج از یک و نیم متر تا دو متر پیش بینی می شود.

از این رو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک بعمل آید و از شنا کردن در سواحل و بکارگیری قایق‌های تفریحی و سبک جلوگیری شود./

برچسب‌ها:

نظر شما