شناسهٔ خبر: 61488 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

اخذ سند تک برگ حدود ۶۰هکتار از اراضی ملی در نهاوند در سال جاری

حسن ربانی ارشد مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان از اخذ سند تک برگ حدود ۶۰هکتار از اراضی ملی در نهاوند در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، حسن ربانی ارشد عنوان کرد:با عنایت به سیاست‌های کلی وزارت راه و شهرسازی در راستای حفاظت و صیانت از انفال و بیت المال و نیز تکالیف ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن در حوزه جلوگیری از تصرفات و تخلفات نسبت به اراضی ملی،این اداره جهت مبارزه با پدیده زمین خواری و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی مذکور موفق به اخذ سند تک برگ«کاداستر» حدود ۶۰هکتار از اراضی ملی از ابتدای سال جاری در شهرستان نهاوند شد.

وی با اشاره به مزایای بسیار زیاد طرح کاداستر از جمله وجود مختصات دقیق اراضی و صدور سند با سیستم مذکور عنوان کرد:  این طرح موجب افزایش قابلیت دفاع حقوقی پس از وقوع تجاوز و تصرف احتمالی در محاکم قضایی می شود.

ربانی یادآورشد: موضوع مستندسازی املاک و اراضی دولتی که یکی از راهکارهای حفاظت و صیانت از املاک دولت است دارای اهمیت بالایی است و بر اساس قانون جامع  و نیز تکلیف ابلاغی سازمان ملی زمین و مسکن، اخذ و تبدیل اسناد از اولویت‌های وظایف ابلاغی به این اداره کل بوده است.

نظر شما