شناسهٔ خبر: 61505 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عضو هیات مدیره و معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن:

لزوم استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی برای رفع تصرفات از اراضی

مهدی ابراهیمی عضو هیات مدیره و معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن خواستار استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی در اجرای برنامه های رفع تصرفات از اراضی ملی و تعیین تکلیف آن شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان، مهدی ابراهیمی طی نشستی که با حضور معاون و کارشناسان حوزه املاک و حقوقی این اداره کل برگزار شد اضهار داشت: در سال جاری یکی از بهترین اقدامات رفع تصرف از اراضی ملی و دولتی در شهر بندرعباس به میزان دو هزار متر بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی یکی از مهترین و دشوارترین کارها را فعالیت در حوزه املاک و حقوقی دانست و تصریح کرد: در این بخش با درخواست ها و مطالبات اجتماعی بیشماری مواجه هستیم و این امر مسئولیت اجتماعی کارکنان این حوزه را دو چندان می کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در برخی مواقع حل موضوعات املاک بسیار سخت است، تصریح کرد: ما میراث دار قوانین دهه ۶۰ هستیم که با شرایط خاصی تنظیم شده و به این علت در برخی مواقع در حوزه عمل دچار مناقشه می شویم.

عضو هیات مدیره و معاون املاک و حقوقی وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: در موضوعات پیچیده باید خودمان را مجهز به پشتوانه کارشناسان نموده و  از دانسته های آنها بهره بریم، بر همین اساس اهمیت این جایگاه بسیار زیاد است.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اهمیت و حساسیت حوزه کار املاک توضیح داد: با توجه به مسائل امنیتی که وجود دارد ، می بایست با روش های صحیح و کارشناسی، مشکلات را رفع نمائیم زیرا در غیر اینصورت تبدیل به یک بحران خواهد شد.

ابراهیمی تصریح کرد: با توجه به کثرت اراضی ملی این استان، اهمیت صیانت و حفاظت از اراضی و پیشگیری از زمین‌خواری در قیاس با دیگر استان ها دو چندان است ،آمارها نیر موکد این موضوع است.

این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: قانون و مصوبات بسیار خوبی برای مشکلات رفع تصرفات وجود دارد که میتوان با استناد به انها مشکلات را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

عضو هیات مدیره و معاون املاک و حقوقی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: استان هرمزگان در بحث رفع تصرفات، بازآفرینی و تعیین تکلیف پرونده ها به عنوان استان پایلوت برگزیده شده و تا کنون عملکرد بسیار ارزنده ای داشته است.

ابراهیمی در خصوص یگان حفاظت نیز گفت: به دنبال این هستیم که اطلاعات اراضی را به دیجیتال تبدیل کنیم تا کارها با سهولت بیشتری صورت پذیرد.

وی در پایان یادآور شد: دیجیتالی شدن اطلاعات اراضی در سرعت ثبت اطلاعات نقش بسزایی دارد و میزان نظم و دقت را در حوزه عملکردی افزایش خواهد داد.

نظر شما