شناسهٔ خبر: 61521 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد:

آخرین وضعیت پروژه‌های بازآفرینی در استان/پیشرفت فیزیکی ۷ محله در خراسان شمالی

حاشیه نشینی و بافت فرسوده در بجنورد سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷ محله هدف بازآفرینی در استان گفت: برخی پروژه‌های بازآفرینی استان با ۸۰ و ۹۰ درصد و برخی با ۳۰ یا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

جواد عمادیانفر، سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی، درباره وضعیت پروژه‌های بازآفرینی استان گفت: تا به حال ۷ محله در خراسان شمالی در دستور کار برای موضوعات بازآفرینی تعریف شده است که از این تعداد ۴ پروژه در بجنورد و ۳ پروژه در شهر شیروان است.

وی با برشمردن این پروژه‌ها افزود: احداث فضای سبز عمومی، بهسازی معابر صادقیه، سرای محله مطهری و احداث پارک در محله باقرخان بجنورد از جمله این پروژه‌ها هستند.

عمادیانفر درباره پروژه‌های شهر شیروان نیز توضیح داد: ۳ پروژه نیز در شهر شیروان داریم که تامین ساماندهی روشنایی و بهسازی معابر، ساماندهی مسیل در زمین‌های موسوم به کشوری، از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به وضعیت اعتبارهای پروژه‌های بازآفرینی استانی گفت: کل مبلغ قرارداد برای ۷ پروژه با 2 میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار است. برخی پروژه‌ها با ۸۰ و ۹۰ درصد و برخی با ۳۰ یا ۴۰ درصد  پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. در جلسات مقرر شدi است که پیمانکاران نسبت به فعالسازی پروژه‌ها اقدام کنند تا هر چه زودتر به مرحله بهره‌برداری برسند.

این مدیر استانی درباره پروژه‌های نزدیک به بهره‌برداری نیز گفت: احداث پارک باقرخان بجنورد ۹۰ درصد، فضای عمومی در صادقیه بجنورد ۸۰ درصد و بهسازی معبر صادقیه بجنورد ۷۰ درصد و بهسازی معابر در شیروان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن استان خراسان شمالی اضافه کرد: مساحت بافت فرسوده در بجنورد ۱۵۴ هکتار، اسفراین، ۱۰۵ هکتار، شیروان، ۱۲۰ هکتار، گرمه، ۲۰ هکتار و جاجرم ۷۹ هکتار است و مطالعات بجنورد و اسفراین شیروان در سال ۸۶ و گرمه و جاجرم نیز در سال 94 انجام شده است. در مجموع حدود ۴۷۸ هکتار بافت فرسوده در استان داریم.

وی درباره میزان انطباق فرهنگی و اجتماعی با پروژه‌های بازآفرینی نیز گفت: پروژه‌ها براساس مطالعات مشاور برای مردم تشریح و تعریف شد و با حضور فیزیکی مشاورن با ساکنان در آگاهی‌رسانی در خصوص پروژه‌ها فعلا در محله‌ها با مشکل خاصی مواجه نبوده‌ایم./ 

نظر شما