شناسهٔ خبر: 61532 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان:

افزایش صادرات غیرنفتی با حمایت سازمان بنادر/حمایت از بخش خصوصی یک الزام است

منوچهر جمالی عضو مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: اکنون فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران است تا وارد بنادر کشور شوند و فعالیت‌های خود را توسعه دهند و تجربه ثابت کرده است تحریم‌ها ماندگار نیست و حتی از ماه‌های آینده بی‌اثر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار درباره سرمایه گذاری در بنادر کشور و رویکردی که سازمان بنادر بعد از تحریم‌های خصمانه آمریکا باید بگیرد، گفت: تصور نکنیم که با وجود تحریم‌ها دیگر نباید توسعه‌ای در کشور رخ دهد و به خاطر این موضوع دست روی دست گذاشت.

وی تصریح کرد: اکنون فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران است تا وارد بنادر کشور شوند و فعالیت‌های خود را توسعه دهند و تجربه ثابت کرده است تحریم‌ها ماندگار نیست و حتی از ماه‌های آینده بی‌اثر خواهد شد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر از فرصت‌های سرمایه‌گذاری که وجود دارد استفاده نشود، بعدها پشیمانی آن برای سرمایه گذارانی است که پول‌های خود را در بخش‌هایی برده‌اند که ریسک آن بالا است.

وی اذعان داشت: وزیر جدید راه و شهرسازی آشنایی کامل به بنادر کشور دارد و این امیدواری وجود دارد که بنادر کشور با سرعت رشد کرده و حتی بنادر کوچک ساماندهی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: یکی از موضوعاتی که در سرمایه‌گذاری بنادر کمک می‌کند، حمایت بخش خصوصی است و آنگونه که با فعالان این حوزه صحبت شده، سازمان بنادر در حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، عملکرد قابل قبولی دارد.

وی ادامه داد: اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران می‌تواند با فرآیندهایی باشد که در خارج از کشور هم صورت می‌گیرد.

جمالی افزود: ما در زمینه جذب سرمایه‌گذاران نباید از کشورهای رقیب عقب بمانیم و بایستی به سمت مسیرهای برویم که باعث جذب سرمایه‌گذار می‌شود.

وی گفت: کشور در شرایط بسیار سخت و دشواری است ولی با کمک سازمان بنادر و دریانوردی می تواند از بحران ها عبور کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، عضو مجمع نمایندگان استان گیلان تصریح کرد: افزایش صادرات غیر نفتی از کشور یکی از اهدافی است که سیاست‌گذاران مدنظر قراردادند بدین جهت سازمان بنادر و دریانوردی کمک و حمایت خواهد کرد تا صادرات رشد قابل‌توجهی داشته باشد.

نظر شما