شناسهٔ خبر: 61557 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی کردستان خبر داد:

تکمیل جاده سنندج - همدان ۵۳۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

بازدید سرپرست اداره کل راه وشهرسازی کردستان گفت: اتمام پروژه چهار خطه گردنه صلوات اباد سنندج ۵۳۳میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان ، شهرام ملکی در حاشیه بازدید وزیر کشور از پروژه چهار خطه کردن محور سنندج - همدان در گردنه صلوات آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کردستان در مسیر کریدور شرق به غرب کشور قرار گرفته و نیاز است در تعریض محورهای ارتباطی با جدیت بیشتری عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه طول مسیر سنندج به همدان ۱۷۱ کیلومتر است، افزود: ۱۵۰ کیلومتر از مسیر در سال های گذشته با مشخصات بزرگراهی ایجاد و به بهره برداری رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اضافه کرد: ۲۱ کیلومتر باقی مانده به صورت چهار خطه است که به سه قطعه تقسیم بندی شده و اجرای آن به پیمانکاران واگذار شده است.
ملکی یادآور شد: قطعه اول به طول ۹۴۰۰ متر، قطعه دوم به طول ۵۴۰۰ متر و قطعه سوم هم به طول ۶۲۰۰ کیلومتر با برآورد اعتبار ۳۳۳ میلبارد ریال آغاز شده است.

وی گفت: در حال حاضر از ۲۱ کیلومتر باقی مانده ۱۵ کیلومتر با تلاش مضاعف تکمیل شده و اینک در شرایط بهره برداری قرار دارد.

ملکی میزان مطالبات پبمانکاران این پروژه را ۱۷۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۵۳۳ میلیارد ریال برای اتمام این پروژه (بدهی پیمانکاران و هزینه های جدید) اعتبار نیاز است.
وی اظهار داشت: پیش بینی شده این قطعات در مسیر سنندج - همدان در سال ۹۸ تکمیل و طرح راهسازی به اتمام برسد.

نظر شما