شناسهٔ خبر: 61566 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد:

بهره گیری از معماری سنتی ایرانی در مسیر ریلی قزوین-رشت/ پیش بینی جا به جایی بیش از ۱۰ میلیون تن کالا و سه میلیون مسافر در این کریدور ریلی

قطار مسافری مدیر اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حوزه استان گیلان گفت: هنر معماری سنتی در احداث خط آهن قزوین - رشت به کار گرفته شده که ساخت پل یک هزار و ۴۵۰ متری برروی دریاچه منجیل را می توان نمونه ای از آن دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،ماکام پدرام روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری آزمایشی قطار قزوین - رشت که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، درخصوص این پروژه گفت: : احداث پل ۶۵۰ متری با ارتفاع ۳۰ متر برروی پل شاهرود نیز از دیگر خلاقیت های معماری ایرانی به کار رفته در این طرح ملی بوده است.

وی اضافه کرد: برای بهره برداری از پروژه خط آهن سراسری قزوین - رشت به طول ۱۶۴ کیلومتر تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه عملیات احداث خط آهن قزوین - رشت در ۸ قطعه پیگیری شده است، تاکید کرد: این پروژه از ایستگاه سیاه چشمه قزوین به سمت رشت جدا شده و تا ایستگاه اول یعنی کوهین به طول ۳۰ کیلومتر یک خطه است.

پدرام با اشاره به ۲ خطه شدن این پروژه از ایستگاه کوهین به لوشان به طول ۴۰ کیلومتر، اضافه کرد: ادامه این مسیر از لوشان تا رشت یک خطه بوده و سرعت قطار نیز در حوزه مسافری ۱۶۰ و در باری نیز ۱۲۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

به گفته مدیر اجرایی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان گیلان، جا به جایی سالانه ۱۰ میلیون تن کالا و سه میلیون و ۳۸۰ هزار مسافر در این کریدور ریلی پیش بینی شده است.

این مسئول اجرایی در پایان اظهار داشت: برای احداث پروژه خط آهن قزوین - رشت ۵۳ دستگاه تونل به طول ۲۲ کیلومتر و ۶۲ دستگاه پل به مورد اجرا گذاشته شده است.

محمدباقر نوبخت در حاشیه سفر امروز خود به قزوین، در توقف کوتاه خود ضمن مصاحبه با خبرنگاران، جهت راه اندازی آزمایشی خط آهن قزوین - رشت، با قطار عازم استان گیلان شد.

نظر شما